Thursday, November 18, 2010

Sloveenias-käiguga septembris tekkisid mulle sinnakanti paar (täpsemalt kaks) tuttavat, kellega olen hiljem kontakti hoidnud, peamiselt BBO kaudu tšättides. Esmaspäeval üks neist kurtis, et sel nädalavahetusel on tulemas Sloveenia võistkondlikud meistrikad ja ta on ilges hädas neljanda käe leidmisel. Lõmpsisin siis, et maksku mul pilet kinni ja ma tulen kohale - järgmine päev kuulsin teiselt sloveenilt, et tüüp oli tegelikult täitsa hakanud seda plaani kaaluma! Õnneks suutis ta siiski kodumaalt käpa leida ja tegi tollega eile õhtul BBOs trenni. Küsisin siis, et kuidas edeneb, selgus et mitte eriti hästi: kui jutt läks avakäikude ja kaitsesignaalide peale, siis oli partner öelnud, et kuidas juhtub. "Aga kuidas sa teada saad, kas mul on duubel või kolmene?" - "Naiselik vaist ütleb!" (partner oli naisterahvas).

Öösel nägin ka sürri bridžiunenäo, kus ma pidin mängima Maarjaga Mairi ja Oliveri vastu matši.
Soojenduseks jäid vastased veerand tundi hiljaks. Hakkas mäng, Maarja avas 1 pada ja nüüd Mairi jupp aega kõhkles, pakkus 3 ristit ja ise alertis vaadates areldi partneri poole ja mainides, et "see oli meil ju selline imelik asi?" - mille peale Oll muigas omaette ja raputas pead. Kuri nagu ma olin, sõimasin tütarlapsel näo täis ja palusin üldse igasugusest alertimisest loobuda (tegelikult ma vihkan isegi õige käe poolt toimuvat alerti kui see tuleb kõheldes ja 15 sekundi pärast, pigem jätku üldse alertimata). Selle peale Mairi vabandas ja pani lauale neli ruutut. Mul oli käes umbes xx/ÄKExx/Ä9xxx/x, andsin sellele kontra ja see jäi mänguks. Avakäiguks ärtu äss, lauda ÄTxx/xxxx/Exx/Äx (huvitav 4 ruutut ma ütleks) ja partner viskab pada! Küsin siis, et "ärtut polegi, partner?", mille peale Maarja kiiresti vabandab, võtab pada tagasi ja viskab hoopis ristit! Küsin uuesti, et "ikka tõesti ühtegi ärtut ei ole?", mille peale Maarja uuesti vabandab, võtab risti ka tagasi (tegelt need pada ja risti pidanuks muidugi trahvikaartideks jääma) ja lööb mu ärtuässa hoopis kinni trumpsoldatiga! Edasi käis mäng kuidagi väga kaootiliselt ja ma mingi hetk vihastasin uuesti Mairi peale, kes oli suutnud oma kaarte nii kiiresti mängida (!), et ma ei jõudnud enda omade mängimisega järgi ja kui ma leidsin, et lauda on jäänud ainult kuus kaarti ja mul kaheksa ning nõudsin natuke tagasi kerimist, et mis kurat on tegelikult toimunud, siis ei suutnud ta seda enam tuvastada ja sellega läks jupp aega. Ja kahe kaardi  lõppseisus tegi ta kleimi, et võtab kõik tihid ära, kui mul oli veel trumbis tihi saadaval. Ühesõnaga see kõik ajas mu nii maruvihaseks, et ma ärkasin üles ja jäigi nägemata, mis ülejäänud jaotustes toimuma pidi.

8 comments:

miira said...

Kõlab nagu sa oleksid minuga mänginud kunagi. :P

Aa tagasi teha saan ma ainult tillukese seigaga eilsest unenäost:
nägin eile öösel unes, et teie olite endiselt Luxis aga Erika oli teie majavalvur ja me pidasime seal ühe vägeva kräu maha mingi bridžiseltskonnaga... ilma teieta

Loodetavasti sain neelud käima. :P

Anonymous said...

Tundub et eesti bridz on saanud omale uue tugeva paari kelle vastu mängimisest suurmeistrid juba õudusunenägusi näevad.

Tom

Pihel said...

Lugesin ja naersin siin üksinda kõva häälega selle unenäo peale :D

Kadri said...

Mina kõkutasin ka nii kõvasti naerda, et pidin toakaaslasele kah loo ära rääkima. Tema nii kõvasti ei kõkutanud, aga ta ei tunne ka Sind, Mairit ja Olli ning bridžist ei tea üldse midagi.
Aga selliseid napakaid unenägusid näen ma tavaliselt kolmapäeva öösiti, kui Kotkast mängimast tulen. Seetõttu on mul hommikuks tõeline bridžipohmakas.

nigulh said...

Geniaalne

Migu said...

A selle jorsi peale ei saanud kurjaks, kes partneri revokile kaks korda tähelepanu juhtis ;)?

Maarja said...

Ma pidin seal unenäos ikka eriti hajameelne olema - võib-olla toimus mäng hilisel öötunnil? :D
Aga partneri käest küsimine "kas sul seda masti pole" on minu teada täiesti lubatud, iseasi, kui mitu korda järjest... :P

Lauri said...

Jah, reeglitega on see täiesti lubatud, arvestades, et see võib tekitada potentsiaalse UI olukorra (kui väljamängijal on mõni mast ootamatult pikk).

Vahepeal oli selline küsimus keelatud, mis tekitas huvitavaid olukordi, kui teine aru sai, et partner revoki tegi. Näiteks minu vastu Tartu klubis üks mängija ootas poolteist minutit, et kolmest kliberist ässale masti panna kui partner oli krohvi visanud, aga kuna partner eetiliselt otsustas oma kaardi juurde kindlaks jääda, siis lõpuks lahenes see asi raske ohke ja kaardi tihissemängimisega.