Saturday, October 22, 2011

Käisin naljaviluks mälu mängimas. Kui välja jätta MM, siis „oma nime all“ (st. paariturniiri või individuaali) mängisin ma viimasti vist umbes 2006 või  isegi 2005, peale seda olen mänginud ainult võistkondlikke. Kuna mäng toimus Tartus ja küsimused tegi Tiit Naarits, siis leidsin, et võib Priit Naruskbergi ettepaneku temaga paaris  mängida, vastu võtta küll ja hiljem tuli veel otsa sporditeemaline individuaalmäng, nii et suhteliselt täistööpäev.

Mis puutub paarismängu, siis sai selgeks, et mu pea kõlbab ainult mütsi kandmiseks ja ajaloo õppimisest pole mitte grammigi kasu olnud. Veel hullem, ka nädal aega tagasi loetud raamatust pole asjad meelde jäänud (ainuüksi selle raamatu põhjal oleks võinud kolm küsimust ära vastata, mis meil lauda jäid). Nii palju punkte ei ole ma lauda jätnud alates sellest ajast kui 2004 õnnestus Eesti individuaalsed meistrivõistlused ära kobistada (ja siis olin ma võistlusele eelneval ööl poole ööni kaarte mänginud ja napsi võtnud). Aga noh, mis ma ikka tühja kurdan, mõned stiilinäited (küsimused on kokku tõmmatud peamisele ideele)

7.) 1955 avaldasid Londonis 11 teadlast manifesti, kus juhiti tähelepanu tuumarelva ohtudele. Kuulsaimate allakirjutanute järgi kutsutakse seda Russelli-… manifestiks. Kes oli see teine teadlane?
Loomulikult olin ma seda eelmisel nädalal lugenud, aga meelde ei tulnud – õige vastus Einstein

12.) Millise kreekakeelse sõnaga nimetatakse kirikulõhet?
Priit mainis kohe, et see oli s-tähega ja lühike, midagi umbes nagu struuma, seepeale üritasin asju väänata ja pöörata ja meelde tuletada, kuidas see inglise keeles on, kuid kuidagi ei suutnud nii lihtsat asja nagu skisma välja mõelda.

42.) Millise templikompleksi lasi Ramses II püstitada Kadeši lahingu auks?
Puhas mündiviske koht – Abu Simbel või Karnak. Mõlemad olid umbes sel ajal tehtud ja mine võta nüüd kinni, kumb Kadeši jaoks sai. Panin siis Karnak, teadagi valesti (kuidagi oli mällu süüvinud „Karnaki templikompleks“ ja „Abu Simbeli tempel“). Piinlik värk, kuna Ramses II oli mul ajaloo lõpueksami teemades sees.

64.) Mis aine tõrjub suhkrutest tekkivat happerünnakut?
Nojah, õige vastus on ksülitool, aga ma olen seda ise kunagi küsinud ja seetõttu teadsin, et tegu on kasesuhkruga, järelikult välistasin selle ja panin kirja teise asja, mis nätsureklaamides eksisteerib – karbamiidi. Pärast tuli meile muidugi pähe, et see ka ei saa õige olla, kuna karbamiid on kusihape. Nii et kui näete mingit reklaami, kus promotakse karbamiidi ja ksülitooliga nätsu, siis tõlkige see maakeeli ära „kasesuhkru ja kusihappega“.

68.) Millised kultuuriloost tuttavad sõnad sobivad „Tõrksa taltsutuse“ rea algusesse – „……… we will be Maried o’ Sunday“.

Kahjuks tekkis mulle lühiühendus, et mis muusikal sellest on tulnud ja seetõttu panin kirja „My fair lady“, õige vastus teadagi (tümp-tümp peaga vastu lauda) „Kiss me Kate“

76.) Oli vaja välja mõelda L-tähega kommunist 80-test (st. L-tähe mõtles Naruskberg välja), mõtlesin end lolliks, aga Ligatšov ei tulnud pähe (jälle eelmine nädal raamatut lugedes tuli see nimi viimati ette)

79.) Indoneesia linn, kus toimus 1955 mitteühinemisliikumise algkonverents
Jälle sada korda loetud (viimati möödunud nädalal) ja koolis õpitud, aga ei tulnud pähe – õige vastus teadagi Bandung.

Nojah, aga meil oli ka häid hetki ja kohati töötas loogika ilusti, nii et siiski saime kokku 7. koha (32 paari seas), kolmandast jäime maha ainult 4 punktiga.

Hiljem spordimängus jälle selgus, et kuigi ma olen muidu rumalamaks jäänud, siis sporditeadmised ei ole väga kannatanud, mõned asjad küll jätsin lollilt lauda, aga samas mõned kobistasin pihta. Parim nali oli see, kui küsiti kaht Eesti mootorrattasõitjat kuskil nõukaaja lõpust ja ma suutsin oma ajusoppidest välja venitada mälestused, kui mind umbes kuueaastasena Piritale mootorrattavõistlusi vaatama veeti ja mulle kaks nime – Jüri Raudsik ja Jüri Randla – selgeks tehti (mäletan, et ühe mootorratas oli numbriga 1 ja teisel 14 – imelist pahna on ikka mälusse ladestunud). Panin need nimed siis kirja ja kaks punkti laekus möödaminnes. Kokkuvõttes sain oma spordimängudebüüdis siis 5. koha (34 osalejat), kolmandale kohale kaotasin punktiga. Ühest küljest piinlik värk, aga teisest küljest jäin rahule.

6 comments:

Anonymous said...

2004 võtsime poole ööni napsi ja mängisime kaarte siiski enne MM-i (mille sa eestlaste seas ülekaalukalt ära võitsid).

Vallo.

Lauri said...

Minu mälu järgi sai ka enne individuaali seda tehtud, ma mäletan, et bussis oli pagana zombistunud olek ja ma ei viitsinud eriti midagi peale lakkevahtimise teha (samal ajal kui sina end A ja O-ga lõbustasid). Aga võib-olla oli see mingi võltsmälestus. Põhiürituseks oli ju siiski paarikas plaanitud.

notsu said...

Huvitav, kui palju me paaris oleks saanud, mul tuli Einstein, ksülitool ja skisma ära (st oleks ka üksi need kirjutanud).

Lauri said...

Jajah, ja motetiga tegid sa vist üldse soolo... Tegelikult kui ma poleks juba kevadel Priidule lubanud, et kui tal partnerit vaja on, siis võin temaga mängida, kui mul juhtub mängutuju olema, siis oleksingi ilmselt kas sulle või Ehtele ettepaneku teinud paari heita (mängutuju oli)

Lauri said...

nii, mis meil kirja läksid ja mida ma ise oleks ka üksi mängides pannud olid:
1. Hogwarts
2. Klein
4. Ben Hur
11. Stividor
14. van Gent
15. Laos
21. Botnet
22. Kilimandžaro
28. Piquet
37. Luther King
38. Kanalisaared
39. Kolumbus
40. Ottawan
43. Käevõru
46. Masso
47. Aroonia
49. New Ireland
50. Kosovo
51. Kreeklased
54. Varssavi
56. Levi Strauss
57. õun
59. Badoer
60. Havana club
65. BDÖ
69. Drummond 2003 MM
70. Rumeenia
71. Tuberkuloos
72. Gailit
75. Saladino
77. NCIS
78. Disl
80. Melhior

lisaks veel mõned asjad, mis oleks võinud pihta minna kui mind õigele suunale peale juhtida või paremini mündiviskes valida:
33. Peeter Paan (Priit pani ära)
41. ABC saared (Priit pani ära)
42. Abu Simbel (mündivise)
45. Transtsendentaalne meditatsioon (käis läbi)
68. Kiss me Kate (mõttelaiskuse taha jäi)

rohkem ei julge küll öelda, et midagi pihta paneks, kui siis ainult väga hea õnne korral

ülejäänute puhul

notsu said...

Meil jäid Laos, Varssavi, Tulimuld loterii käigus välja, teleskoop jäi lauda (ja läks kirja binokkel), botneti ja kreeklasi ma mõtlesin, aga millegipärast ei teinud suud lahti, Peeter Paani oleks muidugi pidanud välja mõtlema ja Kiss Me Kate'i niisamuti, peksin peaga vastu lauda.

Samas jälle ABC ja New Irelandi mõtlesin välja ja Badoeri oleks peaaegu mõelnud, nii et väga kah vist peaga peksta ei tasu.

Neist, mis sa ei teadnud - transtsendentaalne meditatsioon on asi, mida ma tean umbes sama une pealt kui motetti, skismat niisamuti ja dušmaneid kah, lapsepõlve teleuudised, noh. Tapiokk enam-vähem sama kindel. Jacobsi mõtlesin välja (palju neid inimese nimega kohvisid ikka müüakse ja Nordquist ei sobi Šveitsiga). Talvepalee oli koostöö vili, kuigi vbla oleks ka ise välja mõelnud. Spielbergi panime kahe peale üsna süüdimatult kirja - noh, et võtame mingi kuulsa üheksakümnendate režisööri. Pärast mõtlesin, et mis peaks ühe arvutimängutegija nimi veel olema kui mitte Spielberg. Tsetsekärbes - noh, lihtsalt ühtegi muud nii kuulsat kärbest ei tea, peale hispaania oma.