Thursday, October 07, 2010

Eile õhtul hakkasin mõtlema nädalapäevade ja laulude seostele ja leidsin, et kolmapäeval ja neljapäeval on nendega kehvasti läinud - kui kogu ülejäänud nädal sai ilusti ära kaetud (esmaspäev ja pühapäev isegi varuga), siis ei tulnud mulle meelde ühtegi kolmapäeva- ega neljapäeva laulu. Vaatasime siis Maarjaga, et sama küsimus oli pähe tulnud teistelegi ja keegi oli netti pannud isegi üles nimekirjad iga nädalapäeva kohta "Top-10 lauludest, mille pealkirjas sisaldub ...day" - ja ka seal ei olnud ei kolmapäeva ega neljapäeva kohta ühtegi laulu, mida ma varem kuulnud oleks.

Siin siis väike ülevaade nädalapäevalauludest, mis mulle pähe tulid (panin juurde ka juutuubi lingid)

Esmaspäeva jaoks jäi siis Mamas & Papas - kuigi pean tunnistama, et mulle meeldib Boomtown Rats küll rohkem, aga mulle tegelikult meeldivad ka esmaspäevad (ikkagi bridžiklubipäev). Ja kolmas esmaspäevalaul mis hetkega meelde tuli, oli Banglesilt.

Teisipäeva päästis Rolling Stones - mitte midagi muud ei tulnud pähe ja "TOP" listi läbikammimine ei teinud mind ka grammivõrragi targemaks.

Kolmapäeva ja neljapäevaga läks teadagi kuidas ning reedeste lauludega on see naljakas asi, et mõlemad, mis mulle meenusid - nii The Cure kui Easybeats (selle bändi nime pidin välja guugeldama) kammisid laulu sees tegelikult kogu nädala läbi.

Laupäeval läks ka kehvasti - meelde tuli ainult übermõttetu diskolugu minu noorusajast - TOP listi läbikammimine mind ka väga palju rõõmsamaks ei teinud, kuna sealtki ühtegi väga palju toredamat lugu välja ei tulnud (kuigi figureerisid Cat Stevens ja Elton John)

Pühapäevalugusid tuli aga meelde hunnikus - esimese hooga muidugi The Small Faces. Lisaks sellele veel Velvet Underground ja Morrissey. Hiljem meenus veel Blondie (naljaviluks panin siia prantsuskeelse versiooni) ja veidi guugeldades tuli rosinaks tordile üks Queeni naljakamaid laule.

Aga jah, kui kellelegi meenub mõni kolmapäevale või neljapäevale pühendatud lugu, millest ma oleks võinud kuulnud olla (suvalises keeles, kuigi eestikeelsed nädalapäevade nimed on laulmiseks pehmelt öeldes ebasobivad), andku aga julgelt teada!

11 comments:

Universumi Direktor said...

Kolmapäeva jaoks on Simoni ja Garfunkeli suurepärane Wednesday morning 3 am, Lauri :)

Universumi Direktor said...

No näed, kohe tuli meelde ka David Bowie Thursday child..

Kadri said...

Tanel Padar & The Sun Neljapäev
http://www.youtube.com/watch?v=CumKmzS4w80

muurek said...

leidsin searchiga oma arvuti fonoteegi läbikammimisel ingliskeelse otsinguga mõned lood:

'wednesday night prayer meeting' prantsuse jazz-blues artisti alexis korneri 1966 aasta plaadilt sky high

'wednesday morning 3am' simon & garfunkeli 1964 aasta samanimeliselt plaadilt.

'blue wednesday speaks' lõuna-aafrika folk-progebändi abstract truth 1970 aasta plaadilt silver tree's.

'wednesday song' usa kitarristi john frusciante indiegrupi 2004 aasta lp'lt shadows collide with people.

'thursday' saksa progebandi anyone's daughter 1980 samanimeliselt plaadilt.

'sweet thursday' jaapani pop-indi bändi pizzicato five 2000 aasta albumilt bossanova.

'just wednesday' manchesteri indie bändi inspiral carpets 1994 aasta plaadilt devil hopping.

kuigi pizzicato five ja eriti inspiral carpetsit olen mõnikord kuulanud, siis selliste lugude olemasolu esimese hooga küll ei meenunud.
nüüd kuulasin kõik läbi ja kolma-neljapäevalugude kategoorias läheb esikoht john frusciantele.
kui mõni lugu hakkas eriliselt huvitama, siis või saata :)

Lauri said...

jah ma leidsin guugeldades üles nii Simoni&Garfunkeli kui ka Bowie kolmapi-neljapi laulud, aga kumbagi polnud varem kuulnud ja nad eriti ei istunud (kuigi esinejad mulle üldiselt sobivad).
Padari muusikalisest talendist ma just vaimustuses ei ole, seega on ilmselt arusaadav, miks ma sellest neljapäevaloost, hoolimata et ta on eestikeelne, varem eriti midagi kuulnud polnud (ja peale ärakuulamist pean tunnistama, et loodan selle loo võimalikult ruttu ka ära unustada). Muureki fonoteek on üsna muljetavaldav, pean tunnistama, et peale Frusciante on kõik minu jaoks absoluutselt tundmatud nimed.

Väga tore, et juba paari tunniga nii palju vastukaja on tekkinud :)

saar said...

Vana EÜE mälestuse suutsin ka netist leida (kui ainult sõnad ikka lähevad teemasse):

596. Joogilaul
EüE

Viis: Eppu Normaali Baarikärppainen
Sõnad: Raivo Tihanov

G D C Em
Esmaspäeval olin mina tiba tindine.
G C D G
Teisipäeval vilevahe veidi vindine.
D C Em
Kolmapäeval koodid vaevu-vaevu kandsid mind.
G C D C
Neljapäeval nospel nässus, aga rõõmus rind.
D
R: Ja ikka joon, ikka joon,
C Em
Silmis salasoov.
C D
Põrgutantsu maksalutik marutõves lööb.
C G
Nõnda huli-huli-hei,
D Em
�al-la-laa huli-huli-hoo.
G C D G
Läbi ligund ihu lekib, õlu und mentool.

Reede rauad tulest rebis, rauges minu hoog.
Lau'ba õhtu saun ja litsid hingerahu toob.
Pühapäeval pasun paks ja tühjad-tühjad peod.
Nädalaga nahka panid hinge mul need reod.

R: Ja ikka joon, ikka joon,
Silmis salasoov

Nädalaist said kuud ja kuudest pikad aastaread.
Soolikatest punu't köiest eluvankrit vean.
Lakekauss või joomapinal, kalts või kaabakas,
Siiamaani pole oma minast sotti saand.

R: Ja ikka joon, ikka joon,
Silmis salasoov

................
http://www.bandeesti.ee/laulud/laulikprint.php?songqueryprint=SELECT%20ID,%20header,%20performer,%20data,%20songbook,%20songorder%20FROM%20laulud%20left%20join%20laulikud%20on%20laulud.ID%20=%20laulikud.songid%20where%20songbook%20=%20%23%23_Eesti%23%23%20order%20by%20header

Taavi said...

Enda repertuaarist võin soovitada pühapäeva lugu http://www.youtube.com/watch?v=a_NQVho6zZw

Pihel said...

Mulle tuli postitust lugedes meelde, et mu isa tavatses vahest laulda "Igaühel suudlus mõlgub meeles, kuid ei iial kolmapäev" - omaloominguline arendus lauluridadest "Igal mehel suudlus mõlgub meeles, kuid ei iial pulmapäev".

Tuul said...

Selliseid laule on mitmeid, kus kogu nädal üles loetakse... biitlite Lady Madonna näiteks, ja The Cure laul Friday I'm In Love. Sädemele laulan unelauluks ikka VLÜ Reedese päeva vaalapüügireidi ja asendan seal mõnikord reede mõne muu päevaga, mis parajasti on, aga see vist ei loe :P.

Kadri said...

Tuule postitust lugedes meenus mulle kui lapsevanemale, et igal argipäeval on ju veel "Saame kokku Tomi juures" telesaade, mille avaloos ka kõik nädalapäevad ette lauldakse.

maica said...

Genialitide Reddae :)