Friday, October 29, 2010

Maarja oli eile natuke laibastunud olekus ja otsustas klubist puhkepäeva võtta. Kuna mina nii laibastunud olekus ei olnud, otsustasin ma sinna kohale minna ja mõne suvalisega mängida.

Leiti siis mulle partneriks üks tädi (hiljem tulemustest selgus, et nimeks on Ellen Gewaert ja guugel väitis, et on isegi Letzeburgi koondises mänginud) ja hakkasime mängima - sedasama minu jaoks kurikuulsat "carreau catrieme'i", kusjuures selle prantsuse standardi omapäraga et 2♣ on tugev ja 2♦ veelgi tugevam. See tekitas mulle ka huvitavaid probleeme - nt. mida ma pean avama, kui mul on käes 3-3-4-3 - kas 1 risti või 1 ruutu (ma ei tea, kas 1 ruutu lubab ebaühtlast lehte) - otustasin avada 1 risti ja selle peale ütles partner 1 ruutu. Kuna ta oli passinud käsi, otsustasin ma et selles jaos ma ruutut ei pakugi ja panin 1NT (mis osutus heaks mõtteks, sest ka partneril oli 3-3-4-3). Mingeid järgnevusi me teadagi kokku ei leppinud (va. et 1 odav - 2 kallist on nõrk ja 1 kallis - 2NT GF) ja istusime lihtsalt maha.

Tädist jäi mulje, et tema arusaam pakkumisest on küll suhteliselt rustikaalne, kuid kaarte mängis üsna kompetentselt - vähemalt suutis ta mulle välja tuua poindi, et kui tema käib NT vastu välja soldati ja mul on ÄEx, siis on tehniliselt õige mängida sinna emand, et väljamängija ei saaks peetada (mina mängisin ässa, emanda ja seejärel väikese). Õigus tal ju teoreetiliselt oli, aga antud jaotuses oli õigem mängida minu viisil, kuna see tõi meile kaks tihi kotti (mul on partneri kätte lugeda maksimaalselt üks punkt veel ja kuna mul on singelkuningas väljamängija pikas mastis ässa ees, siis juhul kui väljamängija sundida kohe oma tihisid võtma, võtab ta neid ilmselt rohkem kui 11). Tundus et ta kipub teisi palju õpetama ja igatahes eelviimases voorus tuli vastane ja küsis mult sõbralikult: "have you had a lot of bridgelessons today", mille peale ma ei saanud jätta vastu torkamata "no, i'm not giving them today", mis tekitas igatahes lauas lõbusat elevust. Jaod olid küll karmid (mul oli kaks korda 6-5, partneril oli korra 6-6, partner pani mulle lauda kolm korda kuuese-seitsmese masti vastu singli, mina talle jälle kaks renood), aga IMPe liikus suhteliselt vähe.

Saime küll 37 plussi (ja oma liini võidu), aga 27 neist tulid kahe jaotusega, kus ühe korra meil vedas avakäijaga ja teine kord armus vastane oma lehte. Esimene oli selline, et mul oli käes

♠ 9xx
♥ Kx
♦ Ex
♣ ÄKExxx

avasin 1NT  (kes siis ei avaks?) ja partner tegi staymani ja seejärel 5NT. Ma ei osanud midagi asjast arvata, aga tõstsin selle igaks petteks kuude, lauda pandi 16 punkti kolmanda padaemandaga. Kuna ÄK olid olnud küll ühes, kuid meie seisukohast õiges käes, tuli leping ületihiga (huvitav mitu tihi mul padakäiguga oleks - kas üheksa ikka tuleb kokku?). Tädi tundis huvi, et mis mul siis jõudu oli, ma tunnistasin ausalt, et 14, mille peale hakkas laudkond õhku ahmima ja tädi ütles, et ta arvas, et me 15-17 NT-d mängime. Ma nõustusin sellega ja siis otsustasin omal initsiatiivil lauda veelkord šokeerida, mainides, et jõudu oli küll punkt vähem, aga see-eest oli mul kuues risti (järjekordne õhu ahmimine).

Teises jaos oli mul (kõik odavas)

♠KESxx
♥Sxx
♦Ex
♣Ä9x

partner avas 1♦, vastane vahele 2NT (ärtu ja risti), mina kontra ja teine vastane 3♣. Kaks passi minuni, minult 3♠ ja kaks passi (tädi vist ei jaganud ära, et ma kõva olen või hakkas midagi põdema oma 12 punkti, duubelpada ja ärtu ÄEx otsas). Kus häda suurim, seal abi lähim - vastane pani 4♣ ja kuna ma ei tundnud end piisavalt enesekindlalt kontreerimiseks (elu oli näidanud, et kaitses tädi nats imelikult kohati), siis panin lihtsalt 4♠, millele järgnes kaks passi ja 5♣! Ühesõnaga papi ajas meid kõigepealt osamängust geimi ja siis trammi peale, et temast üle sõita! Leht oli tal

♠ Äxx
♥ KTxxx
♦ -
♣ KSTxx

ja nördinud partner ühe tihi pani seebiks ning lõpetas selle kuueta -1400 all. Ning peamine diskussioon peale jagu (papi ja minu partneri eestvedamisel) käis selle üle, et kas partner pidi ikka oma duubel ristiemandaga (tal on risti-ärtu 2-2, ärtus kaks kaltsu) 3 risti ütlema või oleks võinud ka passida, kuna tal tegelikult erilist eelistust ei ole (mu partner käis korraks isegi välja mõtte, et passigu, tema peab ju midagi ütlema minu kontra järel!). Seda et papi suutis oma lehte kolm korda pakkuda, üldse nagu imekspandavaks ei peetud - nii et siililegi selge, kes selles trammis süüdi oli!

6 comments:

Indrek said...

Ellen on üks Luksemburgi parimaid bridžikäppasid. Või täpsemalt olevat olnud aastate eest, kui ta kohaliku staari Davidiga paaris oli.
Ma arvan, et 3343 kvalifitseerub pigem 1D alla - ei mäleta, et Lux-is 1D oleks ebaühtlast lubanud.

Tuul said...

Ma kohe naersin kõvasti selle peale, kuidas sa vaeseid tädisid ja onusid šokeerid. Vaata, et nad sul niimoodi südamerabandust ei saa (näiteks kui sa tõeliselt bluffima peaksid).

Indrek said...

Ma bluffisin Lux-i klubis ainult 1 korra. Kaarte kätte võttes avastasin, et need olid korralikult mastide järgi sorditud: 3 pada, 4 ruutut, 3 ristit ja 3 ärtut. Avasin siis 1NT ja alles hiljem avastasin, et tegelikult oli mul käes 3 pada, 4 ruutut, 3 ristit ja veel 3 ruutut! Kokku siis 7 ruutut ja mitte ühtegi ärtut, 3073.
Üldiselt saab tädikeste-onukeste vastu ausal teelgi häid tulemusi, nii et pole mõtet nende mängutuju bluffidega rikkuda. Pihlaga nt loobusime ka Wilkozsist, kuna see kippus vastast liialt segadusse ajama.

Lauri said...

bluffimine on üks asi, aga vahel ma lihtsalt armastan pakkuda seda, milleks mu leht minu arust kõlbab, aga mitte seda, mida teised sellega pakuksid. Üle-eelmises klubis õnnestus mul pada mast neljal või viiel korral pakkumata jätta umbes sellistel asjaoludel:

1) Maarja avas 1D ja mul oli mingi ühtlane kõva leht neljase padaga - panin 3NT

2) Avasin 1D, Maarja pani 1H ja mul oli neljane pada, aga kõigis mastides peale ärtu kas KT või KS, panin 1NT

3) vastased pakkusid 1H - 2H, mul oli 5-5 pada-ruutu ja vilets leht, seega alustasin 3D-ga, et pärast soodsas tsoonis 4H peale 4Sga peale lennata - aga kuna vastane pidurdas 3H-s, siis ma neid edasi torkima ka ei hakanud

4) Maarja avas 1D ja mul oli vilets leht neljase padaga - panin 1NT, et vastaselt Neg. kontrat ära võtta

oli see kõik nüüd bluffimine?

Indrek said...

Vaevalt, et ükski nendest pakkumistest vastase mängulusti kuidagigi vähendab. Nii et ei saa nende kohta midagi halba öelda. Tegelikult ma arvan, et vähemalt mõnel juhul neist pakuks nii mõnigi maailmanimi sama moodi.

Maarja said...

Nojah, teine neist võttis partneril natuke mängulusti vähemaks, kuna mul juhtus olema pada ka ja ma seda klappi enam otsima ei läinud... :) Aga eks ma olin seal jaotuses ise ka natuke passiivik.