Sunday, March 25, 2007

Nädalavahetusel sai käidud Pärnus võistkondlikku turniiri mängimas. Seekord siis sedapsi, et tänu slämmi taha mängimisele jäime me teise finaalgruppi, mis küll õnnestus paraja varuga ära võita, kokkuvõttes 5. koht. Muidu poleks sest slämmist midagi halba olnud, kuid paraku juhtus see põhikonkurendi vastu ja kuna 2 võistkonda meie grupis panid "ladvast", siis saigi see saatuslikuks (teisest grupist oleksime oma summaga edasi saanud) aga nüüd jaotusest:
♠7
♥Sxx
♦ÄExx
♣ÄSxxx

♠ÄKST9x
♥ÄE9
♦xx
♣Kx
hakkasin (alumise kaardiga) releetama ja kuulsin et ärtu kuningas on lõikes (vastane kontreeris mingit ärtuvastust) ja kui partnerilt 2 ässa sain, pressisin 6 pada. Avakäiguks ärtu, nagu tellitud ja võtsin ärtu kümne emandaga ära. Nüüd on olemas väga palju mänguplaane, et vabaneda oma kadujatest trumbis ja ruutus. Trumbimasti eraldi lahendades on parim minna lauda ja lõigata emandat (võrreldes tõmbega võidab kui kolmas emand on lõikes (18%), aga kaotab kui taga on duubel emand (8%) või singel emand (paar protsenti)). Otsustasin, et tõmban kõigepealt ära 2 ristit, äkki kukub risti emand, mis võimaldaks mul loobuda trumbi lõikamisest. Ei kukkunud, ja trumbi käigule pandi eest kaheksa ja mu trumpsoldat võeti emandaga ära. Nüüd järgnes ruutukäik ja ma olin sunnitud masti lõikama - lõikus. Nüüd on siis leping sisuliselt väljas, tuleb tulla kätte et tõmmata trumbid maha ja siis teha fikseeritud lõikus ärtus. Kuid kuna esimesele trumbiringile oli eest mängitud 8, ei julgenud ma ristit kõrgelt trumbata, kartes 5-1 istumist, samuti ei julgenud ma ristit madalalt lüüa, sest pelgasin ülelööki. Seepärast üritasin ma ärtuga kätte tulla (väike kaart 9 alla), kuid seda tagant trumbati ja leping läkski üheta. Selgus siis, et trump OLIGI 5-1 (nii et risti kõrgelt löömine poleks töötanud), kuid risti oli 3-3 (emandaga lõikes) ja võitnud oleks väikse risti löömine. Leo arvas, et äkki oleksin ikkagi pidanud ärtu käigust loobuma ja ristit proovima, kuna see, et kaitsja paja emandaga tihi saades uut ärtut ei käi, võib olla ohufaktor - partner ju kontreeris ja miks ta peaks ruutut proovima. Tuleb nõustuda. Üks kiibits (Kivioja) arvas, et ma oleksin pidanud risti kuninga tõmbamisest loobuma ja lihtsalt risti ässaga lauda minema, kuid sellega ma päris nõus ei ole, sest kui paja lõikus ei istu ja vastane käib ruutut, siis sõltun ma kindlasti ruutu lõikuse istumisest, praegu tekkis lisavõimalus risti emanda pudenemise näol (mul on pealtnäha kindel sisek risti kõrge trumpamise näol, sest mõte trumbi 5-1-st tekkis mul alles peale kaheksa kukkumist). Ja enda plaan B oli kohe peale avakäiku mängida trumpi ladvast ja siis vaadata, mis edasi saab - kui ka kolmas emand on lõikes, siis peab ta käima mingisse kahvlisse (ärtu on parim, sest see on fikseeritud) ja siis jõuan ma proovida ristit (2 tõmmet ja löök) ja seejärel lõpus suures hädas ruutulõikust. Kõlab nagu parim saadaolevatest plaanidest... aga nojah, paljud muud plaanidki töötavad, kui ma kuidagi otsast mängima hakkan... ja samuti on ka palju plaane, mis ei tööta, nagu see mille ma valisin. aga lõbusamat sorti sokk, mille ma tegin eelviimases voorus, kui oma finaalgrupi võit oli sisuliselt kindel ja ma ei suutnud korralikult keskenduda (tõenäoliselt mängis selles oma osa ka reede õhtul pikaks veninud aklimatiseerumislaager).

jõuan ühepoolses pakkumises 3NT-sse, avakäiguks tuleb ärtu äss ja vaatan otsa järgmisele jaole:
♠KESxxx
♥Ex
♦Sxx
♣Ex

♠Äxx
♥x
♦Äxx
♣ÄKSxxx

vastane tõmbab ärtu kuninga, sellele viskan ruutut (punane punasele ;)). Vastane lülitubki kolmandal tihil ümber, huhhh.... Siis selgus, et ärtu jaguneski vastastel 8-2 - ÄK duublis vastu kaheksandat soldatit - ja lepingus tuli 11 tihi. Teises lauas kaheksast ärtut ei varjatud ja 5H kontraga läks kaheta, +4 IMPi meile. Seletus, miks me musta masti slämmi asemel 3NT mängisime on, et ma hajameelselt vaatasin, et Leo on mulle lubanud ärtut (mida kinnitas ka mu lehes olev ärtu singel ja vastaste vaikimine). Leo eetilise mängumehena ei saanud ka 3NT-d ära parandada, kuigi ta mu seletusest aru sai, et me savis oleme (hea et ma mingi teistsuguse jaoga 4ärtut ei pakkunud) ja nii ta läks.

kaheksase ärtu varjamine on märtsikuus väga moodi läinud - A-Liigas omas Mell kaheksast ärtut (KESxxxxx) ja mingit 4-8-0-1 jaotust. Avanguks ta passis, kui ma neljandalt käelt 1 ristiga avasin, siis passis uuesti ja kui me mõne korraga kuues ristis olime, passis sellegi. Tulemus oli -920, ainuke leevendav asjaolu oli see, et teises toas ta võistkonnakaaslased kontreerisid 4 ärtut ja said veel lisaks -790, nii et ilge tala oleks ta sealt ilmselt niigi saanud

No comments: