Sunday, July 13, 2008

Nädalavahetusel toimunud Pärnu GP märksõnaks oli ilmselt "infosulg". Seoses informatsiooni mitteliikumisega tekkis päris mitu ebatavalist paari. Nimelt kuna ma mängin GP-sid Maega, leppis Luks Pärnu turniiri Jungaga kokku. Kolmapäeval aga helistas mulle Hannu ja küsis, et kellega ma Pärnus mängin, kirjas mind ei olevat. Igaks juhuks kontrollisin Maed, selgus et teda Pärnus ei ole (ma tagantjärgi mõtlen, et ta VIST oli mulle seda kunagi juuni alguses maininud, aga võtab siis pea, mis on hõivatud kooli lõpetamisega, sellist keerulist teavet kinni). Eks siis leppisin Hannuga kokku, et mängime. Ja Oll, kes olevat eelinfo põhjal ka sel nädalavahetusel kinni olnud, oleks tegelikult ka mängida saanud, kuid pidi seoses meie mahhinatsioonidega ripakile jääma.
Hannuga mängimise juures on selline huvitav fenomen, et meil üldiselt kipub hästi minema. Nii seegi kord - esimesest voorust saime 63% ja teise koha - makse sisuliselt ei olnud, kuid kõige kehvem tulemus oli u. 25% ja mängisime ka hästi.
Teine voor hakkas rohkem nalja saama. Alguses saime kenasti mängu käima, aga siis ühes voorus (täpselt peale vabat vooru, ma ei tea, kas sellest oli tingitud kontsentratsiooni kadu) suutsin ma kõigepealt hakkama saada sellega, et lasin välja ühe haige geimi (see andis kusjuures veel ca 15% tulemuse). Järgmises jaos mõtlesin, kas leht:
♠ xx
♥ x
♦ KST
♣ KExxxxx

kvalifitseerub 3♣ avamiseks või peaks selle avanguleheks defineerima või siis üldse passima (esimene käsi, kõik odavas). Leidsin, et kannatab avangu välja küll ja avasin 2♣. Peale partneri alerti taipasin, et nüüd on perses - mu avapakkumine lubab mõlemat kallismasti. Kui suits hajus, oli tegemist -1400ga, punkte selle eest teadagi ei saanud. Õnneks kohe järgmises voorus saime veel suurema laksu tagasi (kui meie saime oma käkkide eest 10,3 punkti, siis meie järgmised vastased said 8) ja olime tagasi rajal. Edasi läks ka mäng siia-sinna, häid asju oli veidi rohkem kui halbu ja nii laekuski 55% ja teine koht ka kokkuvõttes. Kui Heinlo tõlgib bridžilehes Pottage'i raamatut bluffidest, siis ma sain hakkama asjaga, mis Pottage'ile kindlasti väga meeldiks. Oleme odavas kalli vastu, partner avab 2♠ (♠ + odavmast, alla avangujõu), vastane passib ja mina vaatan otsa lehele:

♠ES9xxx
♥xx
♦Ex
♣xxx

ühesõnaga - palju õnne, kaitsetihisid on null ja minu leht ruineerib ära ka partneri padajõu (kui tal seda olema peaks). Aga see-eest tsoonsus on selline, et tihisid ma võtma ei pea, kui ainult õnnestuks midagi kontrata mängima jääda. Pakkusin siis 3NT, mille peale järgmine käsi (Vamps) veidi puhises, aga passis läbi, käes oli tal vist midagi sellist:
♠Ä
♥Exxx
♦ÄSxxx
♣ÄEx

jäingi siis mängima oma unelmate lepingut, avakäiguks Vampsilt ruutu äss ja avaneb järgmine pilt:

♠T8xxx
♥ÄK
♦KTxxx
♣x


♠ES9xxx
♥xx
♦Ex
♣xxx

peale ruutu ässa tõmmet lülitus vaenlane teadagi ärtusse (et mu ristikuningale mitte tihi müüa, kust tema teab, et ma täieliku juraga tegelenud olen). Nüüd üritasin oma tegelikku padapikkust varjata ja käisin lauast padakümne, mille vastane "kattis" oma singelkuningaga, Vampsilt sellele singeläss peale ja veel veidi puhisemist (ilmselt käisid peast läbi mõtted urrima partneri suunas, kes leidis ikka aja, et kümmet katta) ning uus ärtu lauda. Järgnes nõudlus: 2 ruutut, 2 ärtut ja 5 pada = 9 tihi. Maksi me küll ei saanud, sest ka 4♠ tuleb välja (saalis oli paar sellist tulemust ka), aga vastasel seisab nii 5♣ kui 5♥ ja 3NT oli hea tulemus küll.

Õhtul toimus "Sven Cup" kaarditõmbeturniir - Sventsik tähistas ühes Pärnu baaris oma sünnipäeva ja organiseeris neljakümnele inimesele kaarditõmbeturniiri. Süsteem selline, et esimene ring toimus tõmbamine viie võiduni, teine ring kuueni, seejärel viiesed vahegrupid, kus toimus tõmme ringsüsteemis nelja võiduni ja kummagi grupi võitja pääses finaali, kus võitmiseks oli vaja koguda 9 võitu. Läbisin edukalt eelvoorud (tõsi küll, väikse ehmatusega, teises ringis oli mul laual kaotusseis 1:5) ja vahegrupi (neljast kolm võitu ja üks 3:4 kest), finaalis tuli vastaseks Puugi elukaaslane Eve. Heitlus oli pikk ja pingeline, kuid tuli tunnistada vastase paremust. Otsustavaks sai viimane tõmme, kus ma ♥10 vastu ei suutnud enamat pakist leida kui ♥2 ja tuli napp 8:9 kaotus. Auhinnaks sain üüratu karika (teist nii suurt mul kodus kapi peal ei leidu) ja tõmmetel kasutatud kaardipaki. Kui kedagi peaks huvitama, siis võitja sai veidi suurema karika ja kasutamata kaardipaki. Nii et siis mu medalite-karikate sortiment täienes veel ühe ala võrra.

Võistkondlikul turniiril esindasime peremehi - hotell Strandi. Hetkel on siis meie võistkonna maksumuseks osavõtumaks + iga võidu eest õlu igale mehele (oleme avatud rikkalikematele pakkumistele ;)). Patserdasime mis me patserdasime, aga kuidagi kombineerisime end lõpuks teisele kohale, seda peamiselt tänu viimases voorus saadud 25-sele võidule (kurioosseim tulemus oli see, kui mõlemast toast laekus +790, tegelikult on nii ärtu kui padalepingus ainult 9 tihi). Kõige veidram asi aga juhtus ühes varasemas matshis, kus toimus pakkumine lehtedega:

♠ÄExx.....♠Kxx
♥-..........♥KExxx
♦ÄT9xx....♦ESx
♣T9xx.....♣KE

meie tuba (vastased teadagi):
1♦...p....1♥...p
1♠...p....4♣...DBL
4♦...p....6♥...DBL
p....p....6NT..DBL

4♣ küsis ässa ja mul oli päris üllatav näha pakkumist kõrgustesse kerkimas, sest käes oli mul ♠Txxx, ♥ÄTxx, ♦x, ♣ÄSxx. Tulemuseks -800 ja vastased olid selle asja peale üllatavalt vaiksed - järgnes ainult arutelu
- "miks sa mulle valetad? 4♦ lubas null või kolm ässa!"
- "ei, 2 ässa - 1. aste = pass, 2. aste = rekontra, 4♦ = 2 ässa"
- "ahjah, siis sa ei valetanudki"

ja diagnoos: "kui sa avad, siis mina lähen hulluks" (meie Leoga nõustusime)

teine tuba:
♠ÄExx.....♠Kxx
♥-..........♥KExxx
♦ÄT9xx....♦ESx
♣T9xx.....♣KE

Olavi.....Sven
1♥........2NT

Tegemist ei olnud räige blufiga, vaid Olaf tahtis avada 1♦-ga ja pakkumiskaardid kleepusid veidi. Kui partner pani 2NT, siis tegeles ta juurdlemisega, kas see läbi passida või siis taanduda 3♦-sse oma kõntsaga, kuid sel hetkel märkas ta, et ta ees lebab 1♥. Selle peale ta alertis 2NT-d (INV+, ärtu toega) ja hindas hetkeks perspektiive. Kuna on selge, et partner keerab suvalise pakkumise ärtusse, tuleb loota, et äkki tal oligi täpselt kutsuv ja kadude minimiseerimiseks leping läbi passida (suvaline piiksatus tähendaks miinusskoori ja võimalik et päris kopsakat) - või siis nagu ta ise ütles - 1 kallis-2NT peale vastavad nad lühidust ja tundus, et see ei ole päris see koht, kus oma ärtulühidust pakkuda... +150 ja üllatuslikud 14 plussimpi.
Kahju et see matsh vugraphis ei olnud, kommentaatorid oleksid võinud arvata, et Eesti on kollektiivselt hulluks läinud...

No comments: