Thursday, June 18, 2009


Paar aastat tagasi tuvastasin ma enda jaoks asja, mille ma ristisin "surikaadiefektiks" - enne polnud ma neist elajaist suurt midagi kuulnud, aga siis küsiti nad mingil mälumängul ära ja nad hakkasid igale poole ilmuma - loodussaadetesse, ajakirjandusse, uudisnuppudesse ja lõpuks isegi toodi nad Tallinna Loomaaeda (oleks nad seal varem olnud, küllap ma juba teadnuks, mis loomadega tegu). Hiljem on midagi sarnast juhtunud ka paari muu asjaga - et kuskil trehvad mingi juhusliku asja otsa ja siis hakkab see pidevalt esile kerkima, aga minu jaoks langevad nad kõik üldnimetaja "surikaadiefekt" alla. Viimane oli mälumängu MMil ette tulnud küsimus Singapuri riigi sümboli kohta, mis oli põhimõtteliselt lõvipeaga kala.Täna selgus MSNivestlusest Arkoga, et ma ei ole üldse mitte ainuke, kes seda on tähele pannud ja sellel nähtusel olevat ingliskeeles levinud nimeks "Baader Meinhof phenomenon" - sellele, kes esimesena taipas oma tähelepaneku suure kella külge riputada jooksis igalt poolt sisse nupukesi Baader-Meinhofi grupeeringu kohta. Aga nimetagu muu maailm seda kuidas tahab, mulle jääb see ikka surikaatidega seotuks.

Kuna uus arvutihiir on nadi, siis klikin nüüd minesweeperis "beginner" versiooni (pikema peale ma läheks närvi, kui hiir ei liigu nii hästi kui ma tahaks ja vahel jääb üldse seisma või hüppab edasi) - just õnnestus asi ära lahendada kolme kliki ja kahe sekundiga, jään ootama, millal juba avakäik platsi lahti teeb (st. kui ei tee, võin juba rahus uut mängu alustada, sest lootused rekordiks on kadunud)

1 comment:

nigulh said...

Shansud tavalist 9*9 minesweeperi 10 miiniga lauda 1 klikiga võita on paraku üsna väikesed.

Juba 9 miini korral tuleb selliseid mänge ette u. 6 tükki 100 000-st.

math.ut.ee/~nigulh/minesweeper_zero.php