Sunday, June 07, 2009

Sel laupäeval mängisin vahelduse mõttes mälu - nimelt toimus mälumängu MM. Praegu on tähtede seis selline, et eestlastel pole seal kokkuvõttes suurt midagi loota, seega toimus põhiline konkurents riigisiseselt ja kuna ma olen üldiselt sellest mängust taandunud, siis võisin rahulikult kohale minna ja mängida tulemusele mõtlemata. Lisaks kõigele muule ei olnud ma ka paar kuud ühtegi kasulikku raamatut lugenud, vaid piirdunud ulmekirjandusega - või vähemalt nii ma arvasin. Nimelt selgus võistluse käigus, et ulmekirjandusest on nii palju tolku, et selle pealt vastasin ära Lagrange'i punkti (mingi astrofüüsiline tasakaalupunkt). Mõnevõrra rohkem oli tolku (nagu tavaliselt) Civilizationi mängimisest ja kui punktid kokku löödi, selgus, et kohalikest olen loomade järel uhkel kolmandal kohal - 20 punkti Ove Põdrast ja 10 punkti Tiit Naaritsast maas, 4 punkti Indrek Salisest ees. Selles suhtes võisin mänguga rahule jääda, et letti jätsin ma üsna vähe punkte, ca 5-6 "kahest vale" valimist ja paar üksikut kokkujooksu, kus õige vastus lihtsalt keeldus mu peakolu sisse ilmnemast. See eest tulid aga meelde sellised asjad, millega ise väga rahul olin, näiteks ansambel Turtles (küsiti laulu "Happy together" järgi, laul on väga tuntud aga ansambel oluliselt vähem) ja maaliküsimustest tulid kolmest kahe maali pealkirjad meelde ("Arnolfini abielupaar" ja "las Meninas"), kolmandaga olin tõe jälil - nimelt küsiti, keda maalis Munch, ja ma mäletasin, et see mingi usuasi oli. Kirja läks Eeva, õige vastus oli Neitsi Maarja. Nojah, ei maksa ka liiga ahneks minna (seda enam, et selgus, et NII lihtsad need maalinimed ka ei olnud, kui Vallo, kes tunneb kunsti vastu oluliselt suuremat huvi, suutis nende minu poolt pihta pandud asjadega eksida). Kõige lollimaks veaks jäi see, et küsiti Kanada osariiki, mis koosneb Newfoundlandist ja ühest maismaal asuvast territooriumist. Panin siis tuima näoga kirja Nova Scotia ja probleemiga enam ei tegelenud - õige vastus on teadagi Labrador...
Maailma mastaabis andis see ponnistus ca 60. koha, kui ma nüüd õigesti mäletan, eks näis, kas järgmine aasta viitsin ka end välja ajada.

Samal ajal käisid Maarja-Pihel Lätis Tuule-Erika vastu bridži mängimas. Nimelt toimusid Läti naispaaride meistrikad ja reglement oli kuidagi väga veidralt korraldatud, mis tähendas, et kuna suur osa turniirist mängiti Itaalia süsteemis, siis enamuse ajast mängisid nad omavahel. Lõppes see hästi - Tuul-Erika võitsid, Maaja-Pihel said hõbeda. Äärepealt oleks Eestisse kolmikvõit tulnud, sest Kork-Relvik vajusid alles lõpuga neljandaks. Sedapsi siis...

No comments: