Monday, August 10, 2009

3. sessioon.

Jagu 25: vastane avas ette 1♦ ja Leo otsustas kallis odava vastu lehega
♠Ä5
♥ÄS93
♦432
♣EST8
1♥ peale pakkuda. Huvitav, kas peaks vastastele hakkama seletama, et esimesel korrusel pakumegi neljasest üle – seni olen seletanud (ja süssikaardil on kirjas), et ülepakkumine viiesest, kuid esimesel korrusel hea neljane mast lubatud. Nojah, sinna kvalifitseerub kah. Midagi halba ei juhtunud, ärtu avakäik töötas 1NT vastu hästi (kuigi taha see seda ei võtnud), 54 pts.

Jagu 26:
Saan kätte lehe:

♠K7
♥ES32
♦ÄE
♣ÄS862

Leo avab 1NT (15-17) ja hakkan releetama. Peale kuningate küsimist selgub, et tal on käes (x on suvaline kaart emandast allapoole):
♠Äx
♥ÄKxx
♦Kxxx
♣xxx

ja nüüd pean lõpplepingu panema. Kuna mul on jõudu nii palju, siis on selge, et slämmi mittepakkumiseks peaks ikka väga kõvasti argumente olema (niikuinii kogu saal pakub, märkelehelt ilmnes, et slämmi ei jõudnud 2 paari, samas kui 5 paari pakkusid seitse!) ja kuna Leo ristikadujaid niikuinii kuhugi visata ei ole, siis sama hästi võime mängida ka 6NT-d. Avakäiguks tuleb ♣E (!) ja seejärel panin oma lehe lauda ja jäin huviga sündmusi ootama. Soojenduseks Leo peetas selle käigu ja vastane lülis patta. Selle Leo võttis ja käis uue risti, ning kattis ♣9 soldatiga – tagant visati krohvi. Nüüd taipasin oma esialgse arutluskäigu viga – kui trump on 3-2, siis saaks ju ärtumängus risti tegema lüüa (või ühe ruutu minu kätte ära lüüa) ja piirduda ühe ristikadujaga, nüüd aga ei tooda ristimast nelja tihi. Leo sügas ja sügas ning ma juba peaaegu tahtsin lauas olles nõudluse esitada: kui neljane ruutu on ristidega samas käes (või mingid nupud kukuvad), siis tuleb leping välja, muidu on miinus üks. Leo mängiski selle plaani kohaselt (tal oli ♦KTxx), kolmas soldat kukkus (ristide käest) ja leping tuligi välja. 62 pts.

Jagu 27:
Seekord pakun mina (tõsi küll, passinud partneri vastas) 1♥ avangule neljase pada KET9-ga 1♠ peale. Leo korrigeerib 1NT-sse (kolmas soldat piduriks) ja käib üheta. Suures enamuses mängisid seda jagu hoopis vastasliinis istujad, väike enamik neist edukalt. 44 pts

Jagu 28:
Igav 4♠, kõik istub hästi ja suurem osa mänguplaane viib 12 tihile. Nii minulgi, 39 pts.

Jagu 29:
Jõuan 4♠ ja pean lahendama trumbimasti:
S5 vastu ÄT8632

Tõenäoliselt on parim käia soldat ja vaadata edasi, mis teisel ringil saab, aga ma miskipärast otsustasin alustada väiksest kaardist. Eest pannakse seitse ja nüüd ma taipan, et kui ma olen juba nii mänginud, on mu ainus šanss mast ühe kadujaga lahendada lõigata pilt-9-7-t. Kaheksa võetakse tagant emandaga ja teist korda lauda saades käin sealt soldati välja, millele eest pannakse neli!. No tere tali, mida ma siis nüüd tegema pean – kas ees on tõesti neljane K974 või on taga KE duublis. Ja pakkumise (või selle puudumise) järgi ei saa endiselt midagi välistada, avakäik ka abiks ei ole. Sügasin ja sügasin ja mängisin väikese (mingid ähmased šansid trumbikopaks) – tagant pandi üheksa! 32 pts (kuna paljud olid 3NT-s sama arvu tihidega)

Jagu 30: jõudsime nelja kallisse ja sama vastane, kes oli E9-st kaheksa võtmiseks emandat kasutanud suutis mulle peaaegu maksi (72 pts) anda sellega, et lahendasin kõrvalmasti Exxx vastu xxxx-i nii, et käisin emanda alt väikese (sidemeid polnud, et vastu mutti käia). Väike-väike- kümme ja kui käik pahadele läks, siis pani tüüp KS-st kuninga lauda. Hale värk.

Jagu 31: Avab vastane ette 3♠, mul oli käes
♠KS7
♥Ä
♦ÄS32
♣ÄK865

tellisin 3NT ja see tuli ületihiga välja (ei olnud kõige inspireeritum kaitse), 51 pts. Saalis oli inimesi, kes minu lehega alustasid kontraga, sellele pani partner nagu ikka 4♥ ja mängitigi oma 4-1 klappi.

Jagu 32: Ma pole kunagi sallinud inimesi, kes sinna, kuhu kükitavad, hunnikut ei tee.

Lauri____________Leo
♠54_____________♠ÄE2
♥974____________♥863
♦KES975_________♦ÄT64
♣ÄK_____________♣T73

1♦_____1♠______1NT_____2♠
3♦_____p_______3NT_____DBL
p...


Kontreerijal oli käes
♠T76
♥ÄEST5
♦83
♣ES3

ja ma ei teagi, kas ta lootis meid taha võtta või nelja ruutusse peletada, igatahe kuri inimene selmet käia pada, küttis hoopis oma ärtust välja ja leidis partnerilt duubelkuninga. On raisad ja milles meie süüdi oleme? Oleks ju võinud nelja ruutusse taanduda, aga pkkumise ajal on ebaselge, et see parem leping oleks, pealegi kui vastase ärtu on 4-3 on 3NT lauda oksendada (OK, padalõikest). Saime 2 pts, 4♦ täpselt oleks andnud 37. (-35)

Jagu 33: Pakkus vastane 3NT, mille tahavõtmine (kui see üldse võimalik peaks olema) nõuaks tõeliselt inspireeritud avakäiku – kas siis partneri mastist Ex-st väikest (korra isegi käis selline uitmõte peast läbi) või siis vastase masti. Saalis igatahes keegi 3NT ei kaotanud, meie vastane korjas ületihigi (peale avakäiku pole sellegi vastu midagi teha) 12 pts.

Jagu 34:
Avab Leo esimesest käest (odavas kalli vastu) 4♠ kaardiga:
♠ÄK97643
♥T98
♦3
♣K5

ja jääb seda mängu, avakäiguks ♦K ja lauda tuleb:

♠ES5
♥Ä754
♦ES7
♣ÄE2

teisel tihil lülitub kaitse ristile ja nüüd mängis Leo ärtu-ruutu sunnile avakäija vastu (just for the record – vales järjekorras...). Hea uudis oli, et avakäijal oli tõepoolest viiene ärtu, aga halvaks uudiseks oli, et ruutu ässa tal küll polnud (see mast jagus 8-1) ja oleks töötanud hoopis ruutuekspass... +450 andis meile 14 silma, ekspass oleks lisanud 25 punkti.

Jagu 35: Asi kulgesi Leo vaatevinklist vaadates väga huvitavalt: tal oli neljandal käel (kallis odava vastu) leht:

♠E2
♥E987
♦ÄKE6
♣K64

Ja pakkumine käis:
1♦____1♠____DBL__RDBL
1NT___p_____p_____DBL
2♥____p_____p______2♠
p...

Ta nimelt pelgas, et tal 2♥ vastu üleliia kaitset olla ei pruugi ja seetõttu otsustas oma duubliga osamängu pärast võidelda. Kuna minu leht oli:

♠ÄST74
♥2
♦S52
♣S752

siis oli tal selles suhtes üsna õigus, +110 ja 48 silma.
Kui ta oleks 2♥ tempos kontreerinud, siis ma oleksin ilmselt kahte patta ajama pannud, aga ta kulutas seisu hindamiseks üsna palju aega, nii et minu jaoks oli tõeline kergendus näha lauda ilmumas midagi muud peale punase kaardi.

Jagu 36: Igav 4♠ 11 tihi, 37 pts

Jagu 37:

Lauri_____Leo
♠Ä873____♠KEST5
♥Ä_______♥S32
♦Ä83_____♦962
♣ST974___♣Ä6

1♦_______1♠
2♠_______3♦____(DBL)
4♠_______p....
Otsustasin, et risti on nii nadi, et 2♣ga ei ava. Leo 3♦ oli mast, kus ta “otsib abi” ja mul oli käes supermaks, nii et nelja patta jõudmine oli suhtkoht lihtne. Vastane ruutukäiku oma KSx-st ei teinud vaid pani lauda trumbi ja Leo oli juba võitnud tempo. Nüüd mängis ta ristiäss-risti laua soldati ja vastase pildi alla ja kui ruutu tagasi käidi tõmbas trumbi (jagus) ning käis risti ja kui sellele eest väike mängiti, pidi otsustama, kas mängida 3-3le või neljandale KE-le ekspassis. Pani valesti ja saime 11 tihi (19 pts), kui oleks õigesti pannud, siis oleks tulemuseks olnud 50 punkti (-31). Õige oli jälle ekspassida aga ikkagi on see asi nats nadi, sest peale ruutukäiku on lepingus surnud 10 tihi – mida oli saalis juhtunud täpselt kaks korda!

Jagu 38: Jõudsime varjavas pakkumises 3NT-sse, kus tehtigi mulle pada avakäik – lauda ilmus T8643 ja käes oli ÄE5. Tihi see otseselt ei kaotanud (KSxx oli taga, nii et konstantsed kadujad on ikkagi), aga tempo ikka abiks, pärast ei valinud ma küll õiget sundi, millele mängida, kuid kaitse eksimus kinkis mulle 11. tihi. 61 pts.

Jagu 39: Mingi ilmetu 1NT kaheksa tihiga, 34 pts.

Jagu 40: Avasin teiselt käelt 2♥ lehega:

♠874
♥KST73
♦KS9
♣ST

järgnes pass- pass ja vastane balansseeris 2♠ga, pass – pass ja Leo balansseeris 3♥ga, mida jäingi mängima. Avakäiguks ♠E ja lauda pandi:

♠ÄT2
♥Ä98
♦ÄE83
♣875

paigutasin siis pikema ärtu koos emandaga selle vastase kätte, kes ei balansserinud ja lõikasin selle seega õnnestunult vastu ässa maha. +170 oli väärt 52 punkti.

Jagu 41: Veidral kombel oli ka siin oluline 3♥-s ärtuemanda leidmine:
♠E9
♥KT5
♦S74
♣KST97

♠KS6
♥ÄS8764
♦E9
♣52

minu PPV oli lubanud avangujõudu ja viiest ruutut, VPV oli tõstnud kolme ruutusse ja meie pidime siis 3♥ga võitlema. Kaitse algas ruutukäiguga ässa alla, ruutu tagasi kuninga alla ja pada ässa alla. Seejärel kasseeris PPV sisse ka ristiässa ja küttis pada tagasi, piirid käes ja minu asi on nüüd leping ära võita. Paigutasin ristiemanda kuninga ette (miks peaks tüüp tagant muidu ässa ära karpima) ja tuvastasin, et see mu probleeme endiselt ei lahenda – punktide järgi võib ärtuemand olla emmas-kummas käes. Tõmbasin ärtukuninga – mõlemast käest väike. Käisin väikese ärtu – eest jälle väike (ühesõnaga see oinaseis, et sa tead, et leping on võidetav, ainuke küsimus, et kuidas). Kuna PPV oli väikesi ärtusi mängides ka häälega korranud, et “väike”, siis leidsin, et mul on kaks head põhjust lõikamaks – esiteks äkki mind psühhitakse leebelt (“kui sul on emand käes, siis ürita väga lõdvestunud ja hoolimatu välja näha) ja teiseks toetas teine käsi mingi tühja kolmanda kuningaga kolmandale korrusele. Lõikasin ja õigus mul oligi. +140 andis 63 silma.

Jagu 42: Vastane ei jõudnud geimi, kuhu enamus saalist jõudis (me väga ei seganudki). -170 oli väärt 58 punkti.

Jagu 43: Anti mulle teisest käest kätte selline üüratu loom (kõik odavas):
♠-
♥KES9843
♦ÄKE8
♣K5

1♠____DBL____2♠____2NT (Lebensohl)
4♠____5♥_____p....

Peale partneri Lebensohli oli eriline kiusatus kohe slämm täis virutada sest see ei ole tal kohustuslik pakkumiskoht ja äkki tal midagi (= üks kasulik äss) on, aga igaks juhuks piirdusin 5♥ga. Avakäiguks ♣S ja lauda tuli:

♠ÄE96
♥2
♦653
♣ET987

ühesõnaga tundus suht paras koht olemiseks küll. Soldati katsin emandaga (et ehitada lauasisek) ja kui see ära võeti viskasin oma kuninga minema. Uus risti tagasi, vastane ei trumbanud ja sain padaässale ruutukaduja minema visata – ühesõnaga senimaani hästi. Trumpi kavatsesin lahendada nii, et käin väikese trumbi kuninga alla ja kui see saab tihi, siis väikese trumbi tagasi (tundus, et PPV-l on tõenäoliselt 6-2-1-4 jagu ja kui ma pildi ässa alla seebistan, siis kolmas risti tekitab trumbiedutuse), aga ärtu võeti tagant ära ässaga ja käidi ruutu, mida trumbati. Ühesõnaga ikkagi 6-3-0-4 ja üheta. Iseenesest ei olnud see eriline katastroof (ruutukäiguga läheb ka 4♥ taha), saime 41 punkti, kui olen hiromant ja 4♠ kontreerin (mis on mu lehega ilmselt 100% võimatu tegevus), siis läheb see ilmselt üheta-kaheta ja saame 56-58 silma (keskeltläbi -16). Selgus, et PPV oli oma pakkumised sooritanud vaid 7 pp-ga, vaadates järgmises jaos toimunut, tundub et vastastel oli oma “süsteem”.

Jagu 44:
Avasin pakkumise (odav kalli vastas) 1♥ga, nüüd pani VPV seitsme punktiga kontra! Käes oli tal:

♠E984
♥654
♦ÄS543
♣2

edasi hakkas juba nalja saama – kõigepealt otsustas Leo ära teha sellise asja nagu tõkestav toetamine kolmese toega: (ärtus KT7 ja kuues risti kilakatega) ja teine vastane oma 19 punkti ja viiese risti ÄEST9-ga pani 4♣ - mille peale kontreerija lõi vedelaks ja passis läbi (Leol võis see ilmselt eriline unelmate stsenaarium olla)! Kuna mu singelkuningale näppu lõigati, siis läks see asi kokkuvõttes kolmeta. 72 pts.

Jagu 45: Vastane jõudis ebaklapiga 3♥sse ja käis kallis tsoonis kaheta (tegelikult peaks kolmeta minema, aga Leo ei suutnud jagu kokku lugeda ja jättis mulle löögi andmata), 47 pts (-17)

Jagu 46: langesime natuke süsteemi ohvriks: Leo avas 1♦, mul on käes:
♠E9
♥ÄK84
♦S95
♣9652

ja pakkusin sellele 1♥, mille Leo 2♥sse tõstis (kas 14-16 BAL või 11-13/14 unBAL neljase ärtuga). Ega see mulle väga ei meeldinud, aga tuli kutse teha ja Leo passis selle oma 14 ühtlasega läbi. Lepingul väga viga ei olnudki – kui trump jaguks 3-2ga ja emand lõikes, siis tegelikult seisakski neli, aga seekord oli 4-1 vastas JA kaitsele tekkis löök sisse, nii et isegi 3 läks taha. Pea kogu saal mängis kas kahte või nelja (peale meie oli vaid üks paar kolmes ärtus), tavaliselt kaheksa tihiga. Saime 33 silma, aga kui ma oleks oma vaistu usaldanud ja 2♥ läbi passinud, oleksime saanud 54 (-21)

Jagu 47:
Leo_______Lauri
♠85_______♠ET92
♥ÄST65___♥3
♦Ä_______♦KS87
♣ÄS742___♣E853

1♥_______1♠
3♣_______3NT

Jõudsime natuke pingutatud 3NT-sse, kus vastane kaitses üleliia ei eksinud ja leping läks üheta (13 pts). Võib-olla kui Leo oma lehega 3♣ asemel 2♣ paneks, võiks pidurid peale saada (mu 1♠ oli maksimaalselt geimi kutsuv) või kui ma 3♣ läbi passiksin, ristimängus peaks olema 10 tihi, mis annaks 29 punkti (-16), sest üsna paljud suutsid 11 tihi anda...

Jagu 48:
Vastane mängis 2♣ üheksa tihiga, midagi sellega pihta pole hakata ja punkte saime 25...

Kolmanda sessiooni kogutulemuseks jäi siis 55,42%. “Jumala käe” abil oleks võinud 161 punkti säästa (9,1%), aga lolluste kategooriasse läheb neistki vaid 17 punkti (0,96%). Ühesõnaga oli kogu see paarikas tõeline vastuvoolu ujumine, kuigi ta päriselt ei lükanud ümber mu teooriat, et turniiri alustad sa reeglina 65%-ga ja siis pead vaatama, et sealt liiga palju ära ei viska, oleks antud juhul 65% saamine nõudnud märksa rohkem pimedat õnne (kuigi meil seda mõnedes jaotustes ka oli, kus vastane lolliks läks). Ja pagan, olles nüüdseks jaod läbi kamminud, arvan ma, et me mängisime oluliselt paremini kui selle 53% väärtuses, mille me ka kokku saime. See on see halb asi maksikal, et lisaks sellele, et sa mängid vastasega, pead sa mängima suure saaliga, võistkondlik on selles suhtes ikka märksa mõnusam mäng, et sa pead mängima oma kaartidega paremini kui see konkreetne vastane, kes istub sinu võistkonnakaaslaste vastu – ja nagu näha võistkondliku tulemustest, siis see läks meil ju igati hästi. Ilmselt võtan järgmiseks ette nende jaotuste läbikammimise.

No comments: