Saturday, August 15, 2009

Nagu ma juba maininud olen, siis Võsul õnnestus võistkondlik oluliselt paremini kui paarikas. Esimeses matšis tulid vastu mingid soomlased, kellel mäng kuidagi laabuda ei tahtnud ja laekus 25 – 5 võit.

Teises matšis tulid vastu valitsevad võistkondlikud meistrid Monte Carlost (Lutter-Pleksepp) ja kohe esimene jagu tekitas mulle suurepakkumisprobleemi

14. jaos läks paraku 10 IMPi ära, sest Leo avas lehega
♠KEST962
♥-
♦65
♣7542

odavas odava vastu 3♠, peale midagi vastased 3NT-sse ujusid, teises toas aga avati
4♠, mille peale ei Sven ega Vasja suud lahti ei saanud. Iseenesest on huvitav küsimus, kas lehega

♠-
♥ÄET97
♦ÄT84
♣T863

peaks selle kontraga üles võtma või ei – ma arvan et peaks – kui partneril midagi on,
siis võib vabalt mängida ja kui ta juhtub läbi passima, on lehes ka pealtnäha kaitsetihisid. Ja kui 4♠ läheb taha ja 5 midagi samuti, siis ei ole see just väga suur kaotus. Matši lõpptulemuseks kujunes siiski 16-14 võit meile ja kolmandas voorus tuli vastu võistkond Redlaam (Maalder-Lorai)

18. jaotuses lasti Svenil-Vasjal mängida 1NT (väljas), mis on väga veider, kui arvestada, et järgmises käes oli selline loom –

♠KT73
♥ES832
♦-
♣ÄE93

Meil toimusid asjad nii, et 1NT peale tegi Leo sellega DONTi 2♥, näidates ära oma mõlemad kallid, mina parandasin kahte patta ja viimaselt käelt vastane balansseeris 3♦-ga, ning kui see läbi passiti, siis loobus võitlusest ka Leo. Läks üheta (kuigi meil peaks 3♠ välja tulema) ja +5 IMPi.

Jagu 20 oli üks „paku või passi“ jagusid. Avatakse ette 2♠ (Muiderberg) ja sa istud teisel käel lehega

♠Ä95
♥K96
♦ÄT32
♣Ä52

mina passisin (-170), teine tuba kontreeris väljavõtuks (-800) . Kontraga ma seda asja küll üles poleks võtnud, enne pigem juba 2NT.
Komplekt lõppes viigilise 550ga. NS kaardid olid järgmised –

♠S2
♥8753
♦S52
♣ÄKE6

♠ÄT83
♥-
♦KET9876
♣42
ja kui vastased olid pakkunud 2♥ - 4♥ (või midagi sarnast), ning Leo sellele 5♦ peale vajutas, siis ma olin üsna üllatunud, kui see kontra sai, kuid tundes jagude omapära jätsin reki igaks petteks võlgu (ja õige ta oli, 5♥ on vaid 300 väärt) . Kokku 21 -9.

Neljandas voorus laekus lauda Starmen (Kõivupuu-Maripuu)

27. jaoskontreerisin vastast "kuulmise pealt"

28. jaotuses
puterdasin väljamängus ja laekus viis miinust kuue plussi asemel

31. jaos tuli 10 IMPi tagasi vastase ebaõnnestunud (või leia siia sobivam omadussõna) kaardihinnangust – sul on odavas kalli vastu teises käes

♠8
♥ÄK9732
♦8642
♣ÄE

ja pakkumine algab nii
1♠___2♥___2♠___p
p____?

mina pakkusin 3♥ ja mängisin seda (-50), teine laud pakkus soojenduseks 3♦ ja kui see oli ära kontreeritud, siis passis läbi kah, -500 (partneril oli ♥5 ja ♦Ä5, nii et teda süüdistada ka ei saa)! No kui on ilmtingimata vaja sellist ruutumasti tutvustada, alustagu vähemalt kontragagi. 16 – 14

Neljapäeva õhtu lõpetuseks tuli vastu Öötöö (Tenn-Linnamägi) . Nagu pika päeva lõpuks ikka, oli mäng üsna kõikuva kvaliteediga.

Jagu 35

Jaos 37 andsime peaaegu kõik tagasi (-12)

Jaos 39 juhtus koomiline olukord. Mängis nimelt Tenn 4♦-t, mis sõltub üheksase trumbimasti kadujata lahendamisest (puudu on ESxx) . Kontrolltõmme tõmbab tagant pildi maha ja nüüd vajub Tenn mõttesse, et mida teha, kui seda mõtlemist katkestab telefonihelin – teisel pool toru Tammel. Tenn siis küsib talt, et „ütle, kummas sääres on trumpemand?“, millele saab vastuseks „vasakus!“ (nagu ütleb ka piiratud valiku reegel) . Selle peale leiab Tenn, et „Tammel ütles, et vasakus, aga ega mina teda ei usalda!“ ja tõmbab tipust ja selgub, et oleks võinud usaldada küll. Kokku 17 – 13 meile.

Kuuendas voorus vastas Utter (Utter-Uimonen), praegu jagusid vaadates tundub nagu ma näeks neid esimest korda, igatahes midagi suurt meelde ei tule. Impe liikus rahulikult sisse ja välja ja asi lõppes meie 19-11 võiduga.

Seitsmes voor oli Z-Tech (Ozols-Berzinskis). Jaos 50õnnestus jälle veidi ebadistsiplineeritud pakkumise abil vastane liiga kõrgele lennutada.

52. jaotuses, mis küll viiki jäi, ei õnnestunud mul teha parimat võimalikku otsust. Avasin lehega (kõik tsoonis)

♠S
♥Ä2
♦KES853
♣KS65

1♦, järgnes kontra – pass – 1♥ ja nüüd pakkusin 3♦. Selle peale mu VPV üllatas mind 4NT-ga, Leolt 5♦ ja nüüd jõudis vastane 6♥-sse. Selge see, et VPV-l on vinged kallismastid, kuid lootsin, et kuskil võib midagi vastas olla ning teisest küljest tundus, et väga suure tõenäosusega teises toas slämmi ei lajatata ning sel juhul pole vahet, kas olen geimi vastu saanud -1430 või -1100 ning seega passisingi läbi (võiksin ka kontreerida, näitamaks täpselt ühte kaitsetihi ja siis Leo paneks oma nulliga ajama) . Loomulikult tuli asi välja, aga õnneks teisest toast laekus sama tulemus.

IMPe läks aga vastikul kombel ära järgmises guljašijaotuses –
mul oli käes

♠ÄS62
♥ST
♦-
♣KST9842

ja Leo avas 1♥, tegin 1NT relee, sellele Leolt 3♦ (maks ja 5+ ruutu) ja tegin uue relee, millele sain haruldaselt ebameeldiva vastuse 4NT – 2-5-6-0 jagu. Oleks mul võimalik olnud, oleksin pakkumise maandanud 7-0 klapiga viies ristis, kuid see küsinuks ässasid, sestap passisin. Leping läks kaheta, kuid teises toas tuli 4♥ välja (ma ei oskagi öelda, kas see seisab alati või kaitse aitas) . Leo leht oli

♠94
♥ÄK732
♦ÄE9752
♣-

Veidral kombel läks IMPe ära ka viimases jaotuses –

♠2_________♠ÄS95
♥6_________♥Ä9843
♦ÄKET72___♦J
♣ES653_____♣742

esialgu kulges pakkumine mõlemas toas identselt

1♦___p___1♥___3♠
4♣___p

ja nüüd Leo (rannaka balansis) tõstis viide ristisse, samas kui vastane (naturali balansis!!!) passis läbi. Kahjuks ei olnud võimalik vältida kolme trumbikadujat. Siit saime oma esimese kaotuse 14-16

Kaheksas matš Sindiga (Aspre-Pontus)

Kohe soojenduseks sain
väljamängu harjutada.

63. jaotuses hakkasid jälle pihta wilkoszinaljad, nimelt avab Leo 2♦ (kallis odava vastu) ja mul on käes

♠ÄKT95
♥E
♦8
♣ÄKS865

teen sellega 2NT relee kavatsusega Leo eeldatava 3♦ vastuse peale pakkuda sundivalt 3♠, kui sekkub vastane 3♦-ga, Leolt kontra (=ruutu) ja teiselt vastaselt 3♥. Passin selle (kord sajandis on Leol ruutu+pada) ja Leo kontreerib, mille peale vastane küsib, et mida see kõik tähendab. Tunnistan siis, et tal on käes ruutu ja ärtu, ruutu vähemalt neljane ja ärtu vähemalt viiene, ning vastane pageb nelja ristisse!!!! Ma ei suuda oma õnne uskuda ja kruvin sellegi ära ning teine vastane taandub nelja ruutusse mis peale tolmu hajumist 800ga lõppeb. Kokku 22-8 meile

Üheksas matš Norsu vastu lõppes küll viigiga, aga tulevärki oli seal sitaks. 67 jaotuses oli Leol käes (odavas kalli vastu)

♠JT
♥QJ875432
♦-
♣K83

4♥___p___p___DBL
p___4♠___5♥___5♠
DBL_RDBL

andsin talle küll avakäiguks tellitud löögi ära, kuid leping tuli sellest hoolimata välja, -1200. Võib-olla peaks Leo halba aimates reki pealt ära minema (6♥ on -800), aga veidram lugu on see, et kui ta passib, siis võib vastane 6♠ tõsta ja sellele oleks Lightner juba paremini toiminud. 5 IMPi me siiski võitsime, sest teises toas oli lepinguks 6♥ teisest käest, mille vastu kaitset pole.

Komplekti viimane jagu oli järjekordne guljašš

Viimased kolm matši toimusid pühapäeval ja esimeseks vastaseks olid kaksikud. Kuna Tuul-Andres mängivad sama süsteemi, mis meie Leoga, siis pandi meile vastu Pihel-Indrek, et võimalikult palju samu järgnevusi tekitada (kuigi idee poolest peaks nõrgema võistkonna huvides olema justnimelt see, et võimalikult palju „random svinge“ tuleks, aga noh, ma ei ole päris kindel, et see Šveitsi süsteemis turniirile laieneb), aga sellest hoolimata käisid asjad üsna eri radu pidi. Soojenduseks patserdasin taha mingi 2♥ lepingu (seda korrati teises toas, kuid teisest käest mängides) ja siis pakkusid Tuul-Andres (vastaste tõhusal „segamisel“) järgmiste kaartidega 4♥, kus meie kahte jäime

♠T7
♥K52
♦K64
♣ÄKST9

♠S964
♥ÄE976
♦7
♣876

risti lõikub ja trump jagub, nii et 10 tihi ja sama arvu IMPidega ei olnud neil vähimatki probleemi.

77. jaotuses tasus ära see,
kui liiga ahneks ei lähe

79. jaotuses avas vastane teisest käest 1♦ ja ma otsustasin kallis odava vastu partnerile avakäiku näidata ning pakkusin lehega

♠KES5
♥E987
♦964
♣96

1♠ vahele. Järgnes sundiv 3♣, Leolt 3♠ (mida ma küll olen teinud!!!) teiselt vastaselt kontra trahviks (ugh. . .)

Avakäiguks ♣K ja lauda kallati

♠T8743
♥S65
♦8
♣ES32

mis tegi mulle ses suhtes tuju heaks, et nägin et ma käin maksimaalselt 800 alla (2 ristit, 3 ärtut, ruutu ja pada), samas kui teises liinis seisab kindlasti 6♦ ja tõenäoliselt ka 7. Õnneks kaitse ei olnud parim võimalik (mu avakäigul visatud ♣9 tekitas väikese segaduse mastide pikkuste lugemises ja ärtulöök jäeti lahti mängimata) ja ma pääsesin 500-ga ning teises toas pakkusid Sven ja Vasja ühepoolses järgnevuses 7 ära. 22-8 meile ja esmakordselt turniiril liidrikohale.

Eelviimases voorus olid vastas rootslased (Eliazohn-Gisslen), teises jaotuses riskisime taas oma eludega kui wilkoszijärgnevuses kallis odava vastu 3♠ kontraga mängima jäime. Läks üheta (õige kaitse võtab vähemalt kaheta, kui mitte kolmeta) ja -2 IMPi.

83. jaotuses avas Leo 1♣ ja mul oli käes

♠S8
♥Ä762
♦S2
♣ÄKES6

kirjeldasin releedele ära oma jaotuse, 12+ punkti ja ässad ning selle peale pani Leo 5♥ slämmikutse. See tekitas mulle omapärase probleemi (nagu Vallo ütleb, siis tavaliselt ei ole võimalik, et sa kõigepealt küsid ässad ja SIIS kutsud slämmi, tavaliselt käib see asi vastupidi), et mida teha. Arvasin, et ilmselt on puudu üks äss ja ärtus on midagi hõredamat kui vaja, sestap valisin lepinguks 6NT. Avakäiguks pada ja lauda pandi

♠ÄKE2
♥KS93
♦K765
♣7

võtsin selle tihi, tõmbasin ärtuässa (eest emand) ja seejärel testisin risti jagumist ja karpisin oma 12 tihi sisse. Kui vastane alustab 6♥ vastu ruutuässa tõmbes, ei ole seda lepingut enam võimalik võita (samas kui 6NT on ladvast), praegu olnuks väga terane avakäik väike ruutu ässa alt (avakäija võib aimata, et ma hea ristimasti pealt valisin alternatiivse lepingu) . Järgmist jagu võttes selgus, et ma olin selle bridgematesse vale numbri all sisestanud ja pidin käima Vampsi juures kustutamas. Tuli välja, et täiesti ilmaasjata, ka järgmises jaos (mis küll numbri järgi kohe järjest ei olnud) tellisime me 6NT, seda küll natuke kobavama pakkumise järel. Nimelt oli mul käes

♠KS73
♥KET952
♦7
♣ÄK

ja avasin sellega 1♣, Leolt 3♠ (suvaline kuues ÄKE) ja minult 4♥ (mänguks) . Nüüd tegi Leo sellise pakkumise nagu 4♠, mida ma tõlgendasin padaässana ja panin 6NT. Tõde oli veidi teistsugune

♠8
♥Ä74
♦ÄKET85
♣975

õnneks tuli ka 6NT välja. Ma arvan, et parim pakkumine olnuks Leo poolt kohe RKCB ärtuga – kuna tal on see mast kolmene, on keycardide olemasolul seitse ilmselt varrest. Ja edaspidiseks leppisime kokku, et uus mast selles kohas näitab ässa (sest 3♠ pakkumine eeldab vaikimisi, et partner arvab masti ära) .
Edasi juhtus veel selline asi, et kui teisest toast tuli passiring, käis meie vastane 3NT vastu 4♥-ga ohvris (1100 all, 3NT on piiripealne, et kas tuleb või mitte, jõudu on 11 vastu 11) ja võttis meid tahaminevast 3NT-st 3♠ tõkkega maha (-300 ja 11 IMPi), seega võitsime matši 25-5

Viimases matšis oli meil 6 VP-d edu lätlaste ees, vastas Tambovi Bambus (Igor-Maks) Asi oleks võinud üsna teravaks minna, kuna kohe esimeses jaos avasin 4♠ lehega (odavas kalli vastu)

♠KT987432
♥T7
♦E
♣E8

Leol oli
♠Ä
♥KE9652
♦ÄT7
♣ÄK5
ja ta tegi 5♠ kutse ja ma leidsin, et lihtsalt kaheksanda trumbi pealt ma seda ikkagi vastu ei võta. Igor tõmbas ärtuässa ja lülitus kuhugi ümber, kuna trump oli 3-1 tuli täpne mäng. Pärast selgus, et ta oleks võinud Maksile singlisse ka löögi anda, aga sattus mingi optilise illusiooni kütkesse. Muu matš kulges rahulikult, üks geimidelta meile (vastased olid kehvemas geimis), üks slämmidelta vastasele (igati mängitav slämm) ja tuli paariimbine kaotus, 14-16, sellest piisas küll ja veel (lätlased said 12 punkti)

4 comments:

Pihel said...

Ise oled nõrgem meeskond :P

Lauri said...

orgunnime matši, 50 kr/IMP?

Pihel said...

Või otsustame Viljandi võistkondlike tulemuste järgi? :)

Lauri said...

:) sobib, +4 meile, makske välja :)

OK, ma saan aru, mida sa tegelikult mõtled ja hästi mängitud igatahes!