Saturday, March 25, 2017

Arizona - 25. märts

Vahepealne eetrivaikus oli peamiselt tingitud kahest tegurist: esiteks taastusime kaks päeva turistitamisest, mis tähendab, et väga palju ei teinud ning teiseks, veel olulisemana, tabas meid vahepeal netikatkestus. Kusjuures kaks päeva ilma netita elada ei olegi väga hirmuäratav…

Üleeile kasutasime juhust ja tegime väikese grillipeo kanavarraste ja burgeritega. Kaubandusvõrgus müüdavad burgerid olid igatahes parajat mammutimõõtu: hankisime kamba peale (neli täis- ja kolm poolinimest) kolm burgerit, tegime need pooleks ja ikka oli üks neist järgmiseks hommikuks säilinud.
Muidu kuskil väga ei käinud, lihtsalt õhtul tekkis igatsus rämpstoidu järgi ja loivasime Starbucksi. Rääkisime seal ühe daamiga paar sõna juttu, kes kurtis, et ta töötab kodust ühele idaranniku firmale, mis tähendab, et ta peab sisuliselt poolest ööst tööle hakkama ja on väga unine. Tundis siis huvi, kustkandist me pärit oleme ja kui kuulis, et Eestist (ma ei mäletagi, kas me ütlesime Eestist või Euroopast…), siis jutu jätkuks maksis meie joogid kinni. Nagu ta ütles, siis lihtsalt selleks, et näidata, et ameeriklased on tegelikult toredad inimesed – nad ikka tunduvad suht palju seda Trumpi-nimelist õnnetust põdevat.

Eile läksime Tuulega kaasa vaatama, kuidas ta tööd teeb. No eestlastele ju ikka meeldib vaadata teist inimest tööd tegemas. Selleks sõitsime Estrella mägedesse (45 minutit Los Angelese poole) ja vaatasime, kuidas tema ja ta tudeng linnupesadest poegi välja tõstsid ja mõõtsid. Pärast paari pesa kaaperdasime lapse ja läksime matkarajale – mis antud tingimustes: mägine, kitsas ja kivine tee ning +30 kraadi – osutus suht korralikuks katsumuseks. Sestap veetsime õhtu rahulikult basseinis logeledes ja ei teinud midagi.
Bioloogid ei lase linnupoegade ahistamisel end ühestki segajast heidutada

Matkarada Estrella mägedes. Võib-olla ei olnud lapsevankriga sinna minek parim mõte....
Peitepilt - leia sisalik (taas Estrella mäed)
Meie koos kaaperdatud lapsega. Too ärkas reisi lõpuks ikka üles.
Nagu on kirjutatud Inglisillale otium recifit vires – ehk siis puhkus taastab jõu. Täna läks jälle turistitamiseks, käisime Lõuna-Arizonas sellises kohas nagu Kartchneri koopad. Tegemist on selles suhtes väga huvitava asjaga, et need on avastatud üsna hilja – 1973. aastal – ja pärast seda tüübid hoidsid seda veel 14 aastat salajas, kuni saadi piisavalt hea taustatöö taha, et sellest looduskaitseala teha: muidu oleks sisuliselt kindel olnud, et koobas oleks suht ära reostatud. Pilte kahjuks sellest ei ole, kuna koopas neid teha ei lubatud ja ma ei viitsi ka selle nimel guugeldada, aga värgid koobastes olid tõsiselt võimsad ja hoolimata sellest, et sinna saamise eest tuli maksta 23$ näost, oli asi seda suhteliselt väärt.

Tagasiteel saime osa veel ühest puht-ameerikalikust nähtusest – ehk siis liiklusummikust kiirteel. Viimast kümmet miili läbisime ca tund aega ja kui autos poleks kaasas olnud mängu „Black Stories“, oleks see vist suht närviline istumine olnud, praegu oli lihtsalt „minor inconveniance“. Ning vasakul pool manas loojuv päike taevasse mägede taustale täiesti fantastilisi värve…