Sunday, September 06, 2009

Siin siis väike assortii koondise valikturniiri jagudest:

Jagu 28:
sain esimeses käes odavas kalli vastu kätte lehe:

♠S5
♥7652
♦ÄET98
♣82

äärepealt oleksin passinud, aga siis tuli mulle pähe mõte, et ega sageli nii head masti kätte ei jagata. Kuna keskmised nupud on suurepärased, siis ei ole erilist ohtu trammi jääda ja kuna ma võin 3♦ avada ka umbes ETxxxx-ga, siis mastipikkus ei ole ka mingi eriline probleem. Ja neljane ärtu kõrvalmastina ei sega kah – mast on kehv ja kui panengi geimi magama, siis on see ju kõigest odavas tsoonis -6. Ühesõnaga, avasin 3♦ ja Leo tõstis geimi lehega

♠K98
♥-
♦K754
♣ÄEST65

Avakäiguks ärtu, mille lõin lauda, tulin trumbiga kätte ja lõikasin kohe ristit (lõikus), seejärel tõmbasin ristiässa (juhuks kui pahalane otsustas peetada) ja lõin risti kinni. Trump oli 2-2 ja sain isegi ületihi, mille vastu aitab ainult pada avakäik (ÄE on taga). Plusse andis see paraja hunniku, sest viis odavat olid võitnud vaid 4 paari 11-st, samas kui teises liinis oli võidetud ärtu osamänge ja korra isegi geim.

Suure miinuse saime jaost nr. 39, kus ma avasin teisest käest kallis kalli vastu Wilkosziga:

♠T9754
♥75
♦ET5432
♣-

see ei ole nii distsiplineerimatu kui esmapilgul tundub, mul võib ka 5-4 jagu olla, nii et 6-5 kvalifitseerub vabalt, aga olen nõus möönma, et kui ma oleks kallis odava vastu, siis ma võib-olla hetkeks mõtleksin enne avamist. Leol oli käes selline „tagasihoidlik“ leht nagu:

♠ÄE86
♥ÄK93
♦Ä
♣ÄKS2

ja ta maandas pakkumise kuude patta. Avakäiguks tuli ärtuemand, mille Leo võttis kätte, tõmbas ruutu ässa ja lõi ristit, seejärel lõi ta ruutu kätte ja lõi ristisoldati lauda. Seejärel uus ruutu, millele visati eest ärtu ja Leo lõi sellegi kätte. Nüüd ristiäss-kuningas, mida löödi padakuningaga ette ja jätkati uue ärtuga ning kuna kogu jagu oli järgnev, siis ei olnud lepingut võita enam võimalik. Ma sain esialgu küll päris kurjaks, kuna mulle tundus, et kui alustada padaässaga, siis on lepingu kaotamine üsna raske – aga selgus, et ma olin väljamängija tihisid valesti kokku lugenud. Aga kui Leo väitis, et ärtukäiguga seda lepingut võita ei anna, ei suutnud ma seda kuidagi uskuma jääda. Hiljem selgus, et välja seda mängida oli siiski võimalik, üks võimalikke plaane oli selline, et tõmmata ära padaäss ja võtta ära oma tegijad (lüües vahepeal ühe ruutu kätte ja ühe risti lauda) ja nüüd selles seisus risti soldatit käies jääb West väga veidrasse sundi – ta võib kas lüüa padakuningaga õhku või siis jääb punastes mastides sundi – mõni targem inimene võiks mulle öelda, mis sellise sunni nimi on. Kui kunagi viitsin, siis üritan välja mõelda parima mänguplaani, aga see ilmselt saab keeruline olema.

Jaos 46 suutis Leo mind üllatada. Käisin ärtulepingu vastu avakäiguks ♣8 (ülalt kolmas) ja lauda ilmus K542. Leol oli kolmandal käel käes ♣963 ja ta suutis sellele mängida kuue! Veel hullem, teisel ringil kui ma tihi sisse sain, mängis ta kolme ja ma tegin loogilise järelduse, et tal on 6-3 duublis. Selgus siis, et miks ta avakäigul kolme ei mänginud oli see, et

A) ta arvas, et ma võtan seda julgustavana (nagu see võimalik oleks, kui mu kaheksa mingi rohelise nupuga ära võetakse, näen ma isegi, et see ei saa kuidagi julgustav olla) ja

B) ta arvas, et annab mulle ruutusignaali. No mulle küll kuidagi kohale ei jõudnud.
Selle eest üritasin ma ise kohe järgmises jaos 3NT-d taha patserdada:

♠ÄKT43
♥Ä95
♦Ä87
♣K2

♠S85
♥T864
♦92
♣ÄE53

sain avakäiguks ruutu väikese, kolmas käsi pani kuninga ja peetasin selle. Nüüd käidi tagasi ruutu viis ja peetasin selle samuti! Õnneks vastane ärtulülitust ei leidnud ja leping tuli ikkagi välja (padaemand oligi vales käes, nagu karta võis). Tegelikult ma peaksin tagasikäigu ära võtma, kuna ilmselt on vastase ruutu 4-4 (või tuli avakäik kolmesest, aga siis pole suurt midagi parata kui vaenlane tõesti nii kõva on), sest avakäijal ilmselt ei saanud olla ESTxx, kuna ta oleks sellest emanda käinud ja väikese kaardi tagasikäik viitab, et selle masti kaarte jäi sinna veel.
Järgmises jaotuses selle-eest mängisin välja hästi:

♠EST93
♥65
♦ÄST985
♣-

♠ÄK872
♥E
♦K43
♣ÄST3

vastane kallis, meie odavas, ühtegi alerti vastaste poolt ei tulnud (ja jagu on tegelikult pööratud)

E____S____W____N
2♥___2♠___3♣___4♣
5♣__dbl___5♥___5♠
p___6♠____p...

partneri 4♣ peale olin ma juba üsna kindel, et slämmis me lõpetama peaksime, aga kuna vastane tahtis 5♣ mängida, siis arvestades tsoonsust leidsin ma, et igasuguste halbade asjade vältimiseks võin ma selle ju ka ära kontreerida (tegelikult on see ainult 500, mine tea, mida Leo selle peale pihta oleks hakanud, arvestades et ta 5♥ pealt ära läks, ilmselt oleks ka siit kadunud. 5♥ muide on juba 800). Alustuseks käidi mulle kaks ringi ärtut ja selle peale ma tuvastasin, et kui võtta eelduseks ärtu 6-4 jagumine (pakkumist arvestades on see praktiliselt kindel), siis saan ma selle lepingu võita ära palju parema tõenäosusega kui lihtsalt ruutu arvamine. Seega peale teise tihi löömist hakkasin jaotust välja selgitama ja lõin kohe risti lauda, seejärel tulin trumbiga kätte ja lõin veel ühe risti lauda, tulin taas trumbiga kätte (Ostil duubel, Westil singel) ja tõmbasin risti ässa (mõlemad vastased panid masti) ning lõin neljanda risti lauda (taas panid mõlemad vastased masti). Seega oli Ostil neljane risti ja nüüd ei olnud eriline kunst ruutu kuningaga kätte tulla ja Westilt kolmas emand maha lõigata.

50. jaotuses suutsin ma maha varjata kaheksase padamasti. Leo nimelt avas esimeselt käelt odavas kalli vastu 2♥, vastaselt kontra ja mul oli käes:

♠KT987543
♥K9
♦8
♣73

Tõstsin rahulikult 3♥, millele järgnes 4♦ ja kaks passi (jälle lätlaste naljad, ma ei tea, kas nad sealpool piiri mängivad uut masti neljandal kõrgusel mittesundivana?). Leidsin, et pole minu asi ja passisin läbi, tuli teadagi ületihi, aga kui vastane ruutu õigesti paneb, seisab neil isegi kuus emmas-kummas odavas.

59. jaotuses oli mul Leo 1NT avangu vastas (10-13) käes leht:

♠ÄS9
♥985
♦ÄKE2
♣ÄS7

ehk siis tagasihoidlikud 19 punkti. Peale paari releed selgus, et Leol on 4-4 kallid mittemaksimumiga ja seega ei hakanud talle isegi kutset tegema. Leo leht oli

♠K873
♥ÄKT3
♦T74
♣42

ja selgus, et see oli hea mõte, sest 3NT tuligi täpselt (midagi siin jaos hästi küll ei istunud). Kahjuks oli tal täpselt need 10 punkti, mis tähendas, et eriti keegi ei ava ja minu lehega slämmi ei minda.

61. jaotuses pääsesime kerge ehmatusega:
kõik kallis tsoonis ning vastane näeb enda ees pakkumist:

1NT – 2♣
2♦ - 2♥
2♠ - pass

ja otsustab balansseerida lehega:

♠E
♥K6
♦E9642
♣KE842

õnneks valis selle jaoks pakkumise 2NT, mille partner lehega

♠ÄT654
♥ET82
♦Ä
♣975

läbi passis. Selle peale järgnes tujutu väljamäng ja leping läks kolmeta, -300. Oleks ta otsustanud balansseerida kontraga, oleks asi meitele väga hapralt lõppenud. Natuke peab ennast ka kiitma – selle pakkumise järel tegin pada avakäigu kombinatsioonist KS9 – ja valisin kaardiks kuninga!

Õhtu viimases voorus õnnestus mul jaotuses 67 ära võita slämm, kus trumbimastis istus neljas ESxx vastas. Ma ei jõudnud ära imestada vastase passiivsust, kes odavas kalli vastu lehega

♠653
♥S53
♦KET973
♣8

kõigepealt avanguks esimesest käest passis, seejärel pakkusime Leoga 1♣-1NT (12+ kallismastiga), selle ta passis kah ja alles siis kui me tegime järgmise relee 2♣-2♦, afišeeris oma masti kontraga. Selgus, et sellestki meile piisas, eeldasin, et kui kuskil on neljane trump, siis on see pigem ta partneril (muudes mastides mul peale paari käiku probleeme ei olnud) ja võtsin ette kindlustusmängu 4-1 vastu – ja õigustatult.

78. jaos tabas mind taas probleem, et Leo avas nõrga 1NT-ga ja mul oli käes elajas. Seekord siis selline:

♠ÄKT7
♥Ä83
♦ÄES
♣E32

tegin paar releed, sain teada 3-4-2-4 jao ja tegin 4NT-ga kutse. Leol passimisega probleeme ei olnud, tal oli jälle 10 punkti (mis paraku tähendas taas seda, et saalis sellega ei avatud ja slämmi ei pingutatud):

♠E63
♥ST52
♦96
♣ÄK54

aga mängus pidi ta parasjagu vaeva nägema. Avakäiguks ruutu ja laua pilt võeti kuningaga ning käidi tagasi uus ruutu. Seejärel tõmbas ta kolm ristit (avakäijal oli neljane ja teine viskas ära ühe ruutu) ja käis ärtukümne - väike-väike –kuningas. Järgnes uus ruutu, millele Leo viskas ärtu ja avakäija samuti (seega odavad olid Westil 2-4 ja Ostil 6-2). Nüüd mängis Leo kolm ringi pada, lõpetades emandaga käes, et Westi jagu kokku lugeda (kui tal on 2-5-2-4, siis on võimalik ta ristiga sisse visata ja sundida ärtu emanda alt käima) ja kui selgus, et Westil oli neljane pada (seega 4-3-2-4 jagu) ei jäänud enam muud üle, kui ärtuemand maha tõmmata. Täpne mäng.

94 jaotuses tegi Leo väga kalliks osutunud näpuka. Kõik odavas:

E____S____W____N
1N___p____2♦____DBL
2♥___3♦___DBL__p
3♥___p____4♥____5♦
DBL__p___

♠T974
♥T72
♦ÄE8642
♣-

♠KS8
♥4
♦KT5
♣976543

avakäiguks tuli trump, kolmandalt käelt soldat ja Leo võttis kuningaga kätte ning lõi risti lauda. Seejärel järgnes padalõikus, mis võeti tagant ässaga ja käidi uus trump. Ning nüüd selle asemel et lasta see rahus oma kümneni läbi, võttis Leo selle lauda ja lõikas uue pada – ning selgus, et tal jäi puudu üks sisek, et oma ristimast tegema lüüa. Kuna vastane ei olnud oma ärtut ära võtnud, siis oleks praegu olnud saada isegi 12 tihi, kuid nüüd tuli leppida üheta mänguga. Arvestades, et see oli Olafi ja Puugi vastu, kes turniiri ära võitsid, oli see eriti valus matakas.

Ülejärgmises jaos aga sain mängida pseudosunnile. Mu eest avati 1NT ja jäin peale DONTi mängima 2♦ sellise lehega:

♠Ä9
♥ÄE85
♦ST
♣K8753

♠T7542
♥K
♦E9875
♣ST

avakäiguks tehti padaemand, mille ma peetasin, ning see võeti üle ja käidi trumpäss-trump kuninga alla ja uus pada. Nüüd olin lauas kinni ja seis tundus väga ebameeldiv (mäng viitas, et pada istub 4-2 vastas ja kui ma ka ühe ristikaduja ärtule ära viskan, siis tuleb mul ikkagi veel kaks pada loovutada). Sestap tulin ärtukuningaga kätte, lootuses mingi sisseviske-pseudosund tugeva käe vastu platsile manada (või et ♣E on lõikes, kuigi juba 5 punkti oli nõrgast käest välja tulnud, nii et need šansid teab mis head ei olnud). Tõmbasin siis kaks trumpi ja jäigi tugev käsi väga ebamugavasse seisu oma käega:

♠KS86
♥S742
♦Ä2
♦ÄE2

esimesele trumbile võis ta küll südamerahuga visata väikese risti, kuid teise peale on ta pealtnäha sunnis – seega viskas ta risti emanda, lootuses et soldat on partneril ja ma eksin. Ilmselt partner ei vaevunud ♥K peale pikkust viskama, et paljastuks mu ärtusingel.

Järgmises komplektis juhtus selline naljakas lugu, et kahes meie poolt järjestikku mängitud jaos oli lepinguks 1NT, kus tuli sooritada sissevise, et pääseda üheta (üks meil, teine vastastel)…

Jaotuses 109 sai Leo hakkama ekspertiisiga, mis mul jälle karvad turri ajas. Kuna tundus, et vastasel võib olla huvi hakata ärtusid lauda lööma (tal on mh. ka vähemalt 4-4 trump), otsustas ta teha suurmeisterliku avakäigu trumbi S3-st, mitte oma ♠ÄKS85-st. Ja oleks ta sealt siis soldatigi käinud, käis hoopis väikese. Loomulikult oli mul E82 ja vastasel pildid lahus ja nii see leping välja tuligi.

123. jaotuses tabas meid väike ebaõnn – nimelt realiseeris vastane kontraga 3NT lepingu lehtedega:
♠ÄKS953
♥E6
♦KT7
♣53
♠7
♥KS
♦S864
♣ÄET942
avakäigust lõime küll ärtu lahti ja padas midagi head ei olnud, küll aga jagus meeldivalt risti – duubel KS lõikes. Pagan küll…

selline siis see turna oligi...

No comments: