Friday, March 27, 2009

Kuigi netis bridgetamine on selles suhtes üsna mõttetu tegevus, et mõjub kehvasti kontsentreerumisele ja distsipliinile, üritasime siiski eile õhtul Lempsi ja Tihase vastu BBOs trenni teha. Kohe esimese jaoga läks aega poolteist tundi (ühendusprobleemide tõttu Tähetorni hotellis pidime ootama, et Tihane leiaks Tallinnas parema koha, kus nett ikkagi leviks) ja mäng oligi suhteliselt klassivaba, detailidest ma parem oma lugejaskonda säästan(ja kokkuvõttes saime 24 jagu umbes sama suure IMPide arvuga tappa). Üks jagu oli aga teoreetilises plaanis huvitav:



Mu neljandalt käelt avatud 2♠ lubas umbes 10-13 pp kuuese mastiga (kui kõik kolm "vastast" passivad, siis alla avangu mul hästi enam olla ei saa ja lihtsalt hoiab ühe pakkumise kokku, sest kui ma avan 1♠, siis partneri suvalise pakkumise peale ma endiselt kordan 2♠, lisaks sellele tõkestab see vastast). Kuigi meil sellistes seisudes kokkuleppeid pole, Leo 3♣ lihtsalt PIDI antud kontekstis olema padatoega ja kutsuv, lubades risti väärtusi - kui mina luban kuuest masti ja piiratud jõudu, ei ole tal mingit põhjust kolmandale korrusele ronida. Seega hindasin, et tüüpiline kaart, mis tal olla saab, on Äxx padas ja KExxx ristis (kui tal midagi veel paremat oleks, võib ta peaaegu avada). Hinnates siis olukorda leidsin, et ta leht mulle hästi ei sobi (tõenäoliselt karbitakse vähemalt neli tihi punastest mastides ära) ja seetõttu loobusin geimist ja pakkusin 3♠. Lauda tulnud leht oli halb üllatus - kuna ärtukuningas lõikus, ei olnud 11 tihi võtmisega probleeme. Mulle endale tundus, et partner võiks peaaegu kohe geimi täis panna: ta garanteerib üheksase trumbi, tal on lühidus ja kaks head masti, aga tuleb möönda, et jumet oli ka tema argumendil, et kui mul juhtub olema näiteks ruutu marjas ja 10 pp, ei ole geim just eriline moos.

Selline tagajärg pani mu mõtlema, et kuidas sellises seisus ikkagi parem pakkuda oleks, ehk siis kuidas konkreetse jaoga geim ära pakkuda. Üks mitte väga tõsiselt võetav variant oleks, kui Leo pakuks hoopis oma tugevamat masti - ärtut (5pp + 10, samas kui ristis on 4pp ilma kümneta).

Aga välja mõtlesin ma sellise asja:

Kuna suvaline 2♠ pealt edasiminek näitab praegu geimihuvi padatoega, siis ei ole mingit takistust mängimast ka siin nii naturaalseid kui lühiduskutseid (nagu näiteks järgnevuses 1♠- 2♠ja muud sarnased seisud) . Seega siis neljanda käe 2♠ avangu peale 2NT näitaks geimikutsuvat lehte suvalise singliga ja kui avajale asi huvitav tundub, siis teeb ta vahepakkumise 3♣, millele vastaja kirjeldab, milline singel tal on. Antud jao puhul ma paneksin ilmselt 2NT peale lihtsalt 4♠ täis - suvaline punane singel mulle sobiks ja ristisingel on üsna vähetõenäoline (ning midagi ju võib vastastele üllatuseks ka jätta).

Ahjaa, kunagi tekkis arutelu käigus küsimus, et millal teha naturaalne, millal lühiduskutse (kui mõlemad pakkumised on võimalikud). Jõudsin tõdemusele, et naturaalne kutse tuleks teha siis, kui jõud on kontsentreerunud ja abi oleks ennekõike vaja ühes konkreetses mastis, lühiduskutse aga siis, kui jõud on laiali teiste mastide vahel ja oleks vaja teada, et partneril just lühiduse vastas silmad seebiks ei lähe. Antud lehe puhul siis viitab see lühiduskutse tegemisele.

No comments: