Sunday, March 04, 2007

Nädalavahetusel sai hambad ristis võideldud A-Liigas ellujäämise nimel. Hoolimata heast tulemusest, tuleb oma häbiks tunnistada, et parandamise ruumi on ikka veel piisavalt - eriti väljamäng oli heast üsna kaugel. Tuleb tunnustada Lempsi ja Tihase hea mängu ja imestada selle üle, et mida teised võistkonnad tegid - etapi võitsime pikalt ära.
Jälle sai kinnitust see, et ma üritan mängides luua svinge - st. teha asju teistmoodi kui teises lauas. Avaldub see selles, et keskpärase lehega proovin ma leida asju, mis on hästi, hea lehega aga argumente, mis on sitasti - nii ei suutnud ma peale Leo avangut 1♥ pakkuda slämmi lehega:
♠ -
♥ Kxx
♦ ÄKETx
♣ KETxx

mõni lihtsam inimene (või mina, mängides paaris mõne lihtsama inimesega) küsiks kas lihtsalt ässasid, paneks kohe 6♥ või teeks Exclusion Blackwoodi nelja pajaga. Meil aga käis pakkumine nii:
1♥....1♠....DBL....2♠
p......p......3♦........p
3NT..p.....4♣......p
4♦.....p......4♥.......p...

põhjuseks miks ma nii pakkusin, oli see, et mu ärtu kvaliteet oli nii hõre, et lootsin leida slämmi ennekõike odavmastis ja pakkudes 4♥ arvasin, et ma olen oma lehte piisavalt hästi kirjeldanud, et Luks võiks hea ärtuga edasi pressida (5♥ oleks ilmselt parem pakkumine olnud). Luks päris nii ei arvanud ja passis läbi, omades paja ässa ja ♥ÄESTx-i... unluki. Vähemalt hiljem pakkusime ära seitse ruutut, kuigi meil oli ka ärtu klapp, kust puudu oli emand (mitte et see oleks sisse toonud - emand lõikus).
Aga väljamängu seisukohalt oli kõige huvitavam jaotus selline, kus ma käisin taha 5♥. Mitte oskamatusest või rumalusest, vaid sellepärast, et valisin kahest plaanist vale.
minu leht oli selline (kallis odava vastu):
♠ E
♥ ST8xx
♦ T9xxx
♣ xx

vaenlane avas 3♠, Leolt kontra, teiselt vaenlaselt 4♠ ja minult (veidike optimistlik) 5♥, mis jäi ka mänguks.
avakäiguks tõmmati paja äss ja jätkati pajaga.
♠ xx
♥ ÄKE
♦ Äxx
♣ ÄExxx

♠ E
♥ ST8xx
♦ T9xxx
♣ xx

tundub et kadujaid on vähemalt 3 - pada ja kaks ruutut, lisaks peab risti lõikuma. Kuna ma olin potentsiaalselt viimast korda käes, lõikasin kolmandal tihil ristit, see õnnestus. Nüüd tuli välja mõelda, kuidas vabaneda ruutukadujast - selleks peab sundima vastast topeltlööki käima. Sinna ta käib teadagi ainult siis, kui tal muud valikut ei ole. Nüüd on 2 võimalust - kas 3 pajaga avanud tüübil on singel kuningas (siis tuleb käia väike ruutu ässa alt) või kaks pilti duublis - siis tuleb tõmmata äss ja käia väike ruutu - teine ei saa kõrget pilti ette hüpata, sest see teeks masti tegema. Otsustasin, et kui tal on paja äss ja risti kuningas, siis võiks tal tõenäolisemalt olla ES duublis ja peaksin mängima viimasele võimalusele. Nüüd tuleb ta väljaviskekaardid ära võtta. Tal peab olema kas 7123 või 7222 jaotus, esimesel juhul tuleb risti tegema lüüa, trump ära tõmmata ja ruutu äss-ruutu mängida. Seejärel saab ta tihi ja käib paja, millele lauast viskan ruutu, lähen trumbiga lauda ja käin ristit (risti juba teeb). Kuigi teisel kaitsjal on trump pikem kui mul ja laual, ei saa ta midagi teha - ta on sunnitud vahele lööma, mina löön üle ja lähen trumbiga lauda, ning kas trumpan lahku või tõmban trumbid maha, maitse asi. Kui tal on aga 7222 jaotus, siis tuleb peale kahe risti mängimist tõmmata kaks trumpi ja mängida ruutu äss - ruutu. Seejärel käib ta pada topeltlööki, selle trumpan kätte, visates lauast ristit. Nüüd trumpan laua viimase trumbiga ruutu tegema, käe eelviimase trumbiga löön risti kinni, siis tõmban viimase trumbiga vastaste viimase trumbi maha ja võtan oma ruutud. Kuna risti ässale tuli maha kuningas (mis võib küll olla ka pettevise KS-st), siis oleksin pidanud ilmselt ikka 7222 peale mängima (kuna ma vajan ruutu masti spetsiifilist jaotumist, siis omades ruutu pilte ja risti KSx-i võiks ta võib-olla pigem 1♠ avada), aga noh, seda ma ei teinud. Õnneks teine tuba mängis lootusetut viite ruutut ja käis kaheta, +3 headele.

No comments: