Monday, October 12, 2009

Reedel otsustasin ühe vana asja jälle ette võtta. Nimelt kuskil juuni alguses juhtus meie suurema läpakaga selline õnnetu asi, et ta sai väikse teeduši osaliseks (või valati talle peale midagi muud, ma nii täpselt ka ei mäleta). Tulemuseks oli punktiklahvi mittefunktsioneerimine ja peale seda käisime Kernelis asja uurimas, mille peale nood arvasid, et ilmselt on lahenduseks uue klaviatuuri tellimine, millega pidi ca kuu aega aega minema. Vahepeal siis sisestasime punkte kopipeistiga (ega see meeldiv olnud) ja ootasime, millal siis meile teatatakse uue klaveri saabumisest. Lõpuks tundus, et neli kuud peaks küll paras ajavaru olema ja läksin asja lähemalt uurima. Kõigepealt kulus mul veerand tundi selgitamiseks, kes ma selline olen ja mida ma tahan (huvitav, kas neil sellised "rippuvad" asjad kuskil üles kirjutatud ei ole inimeste nimede järgi) ja lõpuks siis tuvastati, et tõepoolest ma olen neil seal kirjas, veel paremgi - klaviatuur on mind juba juuni lõpust seal ees ootamas! No tere tali, mulle oleks võinud ju siis ka mingi infojupikese edastada (seda enam, et netti pakub meile sama firma, ei oleks ju keeruline mind üles leida) - kohapeal arvati, et "Ilmselt me siis helistasime ja kui te vastu ei saanud võtta, siis vajus kuidagi tahaplaanile!" Urrr.... Vähemalt sai nüüd asi ringi vahetatud.

Eestlastel (Leo-Olaf, Sven-Vasja)õnnestus nädalavahetusel Moskvas ära võita guljašiturniir. Äärepealt oleksin lasknud end ära rääkida, et ka sinna minna, aga esiteks ei meeldinud mulle turniiri kestus (kahe-kolmepäevased turniirid on vastikult tüütud) ja teiseks ei meeldi mulle Venemaa. Kui ma pärast kuulsin, et asi oli guljašš, siis olin väga rahul, et oskasin õigel ajal ära öelda ja asja põgusalt BBO-s kiibitsedes selgus, et tegu oli veel pättoniga! Nii et igati hea, et ma ei läinud - poisid tõid võidu kotti, mille mina oleks võib-olla tuksi keeranud ja ise ma ei pidanud mängima ebardlikus riigis ebardliku punktiarvestussüsteemiga ebardlikku kaardiängu. Sest uskuge mind, bridžiga on seal ühist ainult kaks asja - mängijad ja reeglid. Väike stiilinäide finaalist:

♠ -
♥ -
♦ ÄKE9854
♣ S96543


♠ ÄST8642
♥ ÄEST64
♦ -
♣ -


Selline tagasihoidlik ebaklapijagu siis. Kui see panna mängu reaalses elus, siis ma ei kujuta hästi ettegi, kuhu pakkumine omadega välja jõuaks. Guljašiturniiril aga ei ole sellised "nirud" kahemastilehed just hea märk ja Leo ja Olavi pakkusid seda jagu järgnevalt (ma nende täpseid meetodeid ei tea, nii et ei oska öelda, mida avapakkumine tähendas, oma arvamus on et mingid Polish-2-suiteri sarnased asjad):

2♥ - pass

Kuna kallismastides midagi väga head ei olnud (üks istub 6-1, teine 6-0 vastas), siis läkski see leping üheta. Jagu jäi viiki, kuna ka teises lauas teati, missugused on jaotused ja seal jäädi mängima renoo käest 2♠ lepingut peale pakkumist

2♦ - 2♠

Huvitav, kas 2♦ ei olnud võimalik läbi passida - see vist tuleb väljagi (ruutu istub vastu ainult 4-2 ja risti 4-3)

No comments: